۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۹۲۶۰۶
همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

برگزاری مرحله استانی المپیاد علمی طلاب حوزه های علمیه آذربایجان غربی

همزمان با سراسر کشور مرحله استانی المپیاد علمی طلاب حوزه های علمیه آذربایجان غربی برگزار شد.
المپیاد علمی حوزه علمیه آرذبایجان غربی

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری مرحله استانی المپیاد علمی طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: همزمان با حوزه های علمیه سراسر کشور آزمون مسابقات علمی (المپیاد  مرحله استانی) در مدارس علمیه شهرستانهای استان برگزار شد.

وی گفت: تعداد ۱۸۴نفر از طلاب پایه های دو تا 10 که حائز شرایط بودند، در رشته های ادبیات، فقه و اصول با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام عبدی فام هدف از برگزاری المپیاد علمی را توجه به مطالبات مقام معظم رهبری درباره ارتفاع سطح علمی طلاب، ایجاد فضای رقابت علمی بین طلاب استان، کشف و شکوفایی استعداد علمی طلاب، تشویق و ترغیب بین طلاب به مباحث علمی و اطلاع از سطح علمی اعلام کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: طلابی که موفق به پاسخگویی به 60 درصد سؤالات شوند به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

حجت الاسلام عبدی فام با اشاره به اینکه در حال حاضر حوزه های علمیه آذربایجان‌غربی در دو سطح یک و دو فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: سطح یک پایه‌های یک تا شش را شامل شده و سطح دو پایه‌های هفت، هشت و ۹ را شامل می‌شود و بعد از گذراندن این دو سطح طلبه‌ها برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم می‌روند.

وی با اشاره به فعالیت مدارس علمیه سطح دو در شهرستان‌های ارومیه، خوی و میاندوآب، تصریح کرد: هم اکنون در آذربایجان‌غربی ۱۳ حوزه علمیه وجود دارد که یک هزار و 130 طلبه در آن مدارس مشغول فراگیری علوم دینی هستند./936/303/ب2

ارسال نظرات