۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۹۲۶۰۰
آیت الله مجتهد شبستری:

مسؤولان همدلانه و با جدیت برای رفع مشکل سیل زدگان گام بردارند

امام جمعه تبریز با تأکید بر تسریع روند رسیدگی به حادثه دیدگان سیل، گفت: مسؤولان با جدیت پای کار آیند و با همدلی و همیاری مردم منطقه را یاری کنند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار با امام جمعه عجب شیر با بیان اینکه بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله یک نوع امتحانی الهی است، اظهار داشت: خداوند متعال در این بلایا ایمان بندگان خود را می سنجد.

وی ادامه داد: سیل اخیر و حادثه جان باختن تعدادی از عزیزان هم استانی در این بلای طبیعی در کنار خسارات مالی که برای مردم منطق در منازل و یا زمین‌های کشاورزی به آن‌ها وراد شد در حقیقت امتحانی برای عزیزان جان باختگان و دیگر مردم که دچار خسارت مالی شدند، بود.

امام جمعه تبریز با ابراز تأسف و تأثر از جان باختن 22 تن در شهرستان عجب شیر و روستای چنار، ادامه داد: این حادثه همچنین وسیله امتحانی برای مسؤولان منطقه و مسؤولان بلند پایه نظام است تا میزان حمایت، همدردی، مردمی بودن و عمل مسؤولانه آنها سنجیده شود.

وی با تأکید بر تسریع در روند رسیدگی به مشکلات مردم سیل زده منطقه از سوی مسؤولان و عملی کردن وعده های آنان، ابراز داشت: در این حادثه اخیر دیدیم که مردم مؤمن منطقه با جان و دل با گروه‌های امدادی برای نجات حادثه دیدگان همیاری و همکاری بسیار قابل توجهی را داشتند، مسؤولان نیز لازم است به این شکل مردم منطقه را یاری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با تقدیر از پای کار آمدن نیروهای نظامی و انتظامی، چون ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه، خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی با قدرت تمام و با اخلاص به یاری مردم شتافتند و با جان و دل مردم منطقه را یاری کردند که جای سپاس و قدردانی فراوان دارد.

وی با تأکید بر رسیدگی لازم به حادثه دیدگان بعد از حادثه سیل، گفت: نباید حمایت و امدادرسانی تنها به روزهای اولیه سیل ختم شود، لازم است مایحتاج اولیه مردم تهیه و منازل و مساکن آنها که دچار حادثه شده است به سرعت ترمیم و بازسازی شود تا بخشی از آلام و مصائب این مردم کاسته شود.

آیت الله مجتهد شبستری با تأکید بر تسریع در بازسازی و جبران خسارات مالی مردم، گفت: روز گذشته در ستاد بحران که ریاست جمهوری ایران نیز حضور داشتند بحث بازسازی و جبران خسارات مالی مورد بررسی قرار گرفت که در این جلسه نیز بر تسریع در روند بازسازی و حل مشکلات مردم تأکیدات لازم به عمل آمد./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات