۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۹۲۵۹۶

نگاهی به کتاب ۶۵۵ پرسش در محضر امام موسی کاظم علیه السلام + دانلود

آموزش مطالب نقل شده از امام کاظم علیه السلام در قالب پرسش و پاسخ ویژگی اصلی این کتاب است.
امام کام=ظم دانلود فایل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا سایت قائمیه اصفهان(بازار کتاب قائمیه)، کتاب 655 پرسش در محضر امام موسی کاظم علیه السلام، نوشته علیرضا زکی زاده رنانی را برای معرفی و دانلود بارگذاری کرده است.

همانطور که از نام کتاب برمی‌آید، موضوع کتاب گردآوری پرسش‌هایی است که افراد مختلف و اصحاب امام کاظم علیه السلام از ایشان پرسیده‌ و ایشان به آنها پاسخ داده‌اند و البته آموزش مطالب نقل شده از امام کاظم علیه السلام در قالب پرسش و پاسخ به ارادتمندان ایشان ویژگی اصلی این کتاب است.

نویسنده نیز در پیشگفتار کتاب گفته است: «این نوشتار نیز همچون کتب پیشین دربرگیرنده مباحثی اعتقادی، تفسیری، فقهی و کلامی است که در قالب پرسش، افرادی گوناگون آنها را از حضرت کاظم علیه السلام می‌پرسیدند.»

اولین بخش این کتاب، بخش عقاید است که نویسنده در آن به بیان پرسش­ها و پاسخ­های امام کاظم علیه ­السلام درباره توحید و معرفت خدا، ذوالقرنین، معنی ­استوای بر عرش خداوند، روحی که در وجود پیامبر است، قرآن و تفسیر و تفسیر برخی آیات قرآن  و دیگر موضوعات پرداخته است.

در بخش دوم که امامت نام گرفته، نویسنده، موضوعات وجوب شناخت امام، نشانه‌­های شناخت امام، حدود فدک، پرسش­های هارورن از امام کاظم علیه السلام، خبردادن از کشته شدن موسی بن مهدی، ضمانت سه چیز برای علی بن یقطین، امام و ادعای دروغین ابن هیاج و ... را  در قالب پرسش و پاسخ مطرح کرده است.

پرسش های علی بن جعفر، سبب بلند خواندن نماز صبح، کیفیت وضو گرفتن، سجده بر گلیم و و فرش و ... از موضوعاتی است که در بخش سوم، یعنی بخش احکام، به صورت پرسش و پاسخ به آنها پرداخته شده است.

در بخش چهارم با عنوان زکات، پرسش­ها و پاسخ­های علی بن جعفر، مسائلی درباره زکات فطره و کسی که گرفتن زکات برای او جایز است، موضوعاتی است که خواننده می­تواند به صورت پرسش و پاسخ درباره آنها مطالبی بیاموزد.

در بخش حج نیز آقای زکی زاده موضوعات قرض گرفتن برای حج، طواف نیابتی، قربانی در حج و ... را در قالب پرسش و پاسخ سامان داده است.

 نذر و قسم، داد و ستد و مسائل مربوط به آن، ازدواج و طلاق، وصیت و ارث، شهادات و حدود، و خوردنی ها و آشامیدنی­ها از دیگر موضوعاتی است که پرسش ها و پاسخ های مربوط به آنها نیز در این کتاب در مقابل چشم خواننده قرار می گیرد.

همچنین نویسنده در بخش آخر که اخلاق نامیده شده، به نقل پرسش و پاسخ هایی درباره مسائلی چون حفظ آبروی مؤمن، ثواب صدقه دادن و برخی دعاها پرداخته است.

گفتنی است، نشر حدیث نینوا کتاب 655 پرسش در محضر امام موسی کاظم علیه السلام، نوشته علیرضا زکی زاده رنانی را در سال 1387 در قطع رقعی منتشر کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت کتاب از بازار کتاب قائمیه اینجا را و برای دانلود نسخهPDF   بر روی گزینه دانلود فایل کلیک کنند./۹۲۵/ن ۶۰1/ش

ارسال نظرات