۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۴۹۲۵۸۱

اجلاس سراسری مدیران حوزه های علمیه خواهران پایان یافت

اختتامیه سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه های علمیه سراسر امروز در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.
اختتامیه اجلاس سراسری مدیران و موسسین حوزه های علمیه خواهران اختتامیه اجلاس سراسری مدیران و موسسین حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیزدهمین اجلاسیه سراسری مدیران حوزه های علمیه خواهران امروز به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، دکتر علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند.

آیت الله فاضل لنکرانی در این همایش با اشاره به اهمیت تبلیغ دینی در هدایت جامعه عنوان کرد: باید وظیفه تفقه در دین را با وظیفه انذار که برعهده مبلغان دینی است، گره زد و البته در این موضوع باید معنای گسترده انذار را در نظر گرفته شود و جامعه را برمبنای شناخت عظمت خداوند هدایت کرد.

وی افزود: رشد حوزه های علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است و سهم بزرگی از دستاوردهای حوزه های علمیه متعلق به حوزه های علمیه خواهران است و از این ظرفیت بالقوه باید برای رفع آسیب های اجتماعی و تعمیق باورهای دینی در جامعه استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در سخنان خود با بیان نقش حوزه های علمیه در رفع مشکلات جامعه عنوان کرد: حوزه های علمیه خواهران از بدو تأسیس تا کنون همواره در حل مشکلات و معضلات اجتماعی پیشگام و پیشرو بوده اند.

وی افزود: علما در طول تاریخ همیشه همراه با مردم و از جنس مردم بوده و مشکلات جامعه را درک کرده اند و این انقلابی که مولود حوزه است در متن خود انقلابی و همراه با آرمان های انقلاب بوده است.

دکتر علی لاریجانی به عنوان سخنران بعدی این همایش، آسیب های اجتماعی را از مهمترین معضلات جامعه دانست و گفت: این موضوع آن قدر اهمیت دارد که رهبر انقلاب در چندین جلسه به این موضوع پرداخته اند و همین مطلب ضرورت توجه به این حوزه را دوچندان می کند.

وی افزود: علما همیشه پناهگاه مردم بوده اند و نقش بزرگی در ایجاد و تعمیق باورهای دینی داشته اند و اگر این آرامش اجتماعی که بخش زیادی از آن متأثر از آموزه های دینی است در جامعه ایجاد نشود، شرایط برای حیات طیبه فراهم نخواهد شد.

در ادامه این همایش آیت الله اعرافی به بیان اهمیت حضور نهاد حوزه و روحانیت در پاسخگویی به مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پرداخت و اظهار کرد: روایات متعددی در منابع دینی وجود دارد که بر ضرورت توجه به رنج و درد مردم تأکید کرده است و از سوی دیگر زندگی مردم و رنج ها و آلام آنها با مسائل دینی گره خورده است و حوزه ها نباید از این موضوع غفلت کنند.

وی افزود: تولید اندیشه ناظر به معالجه آسیب ها و ایجاد تمدن اسلامی و پیاده سازی، ترویج و تبلیغ این اندیشه برعهده حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام مروی به عنوان آخرین سخنران این همایش به تبیین اهمیت تبلیغ متناسب با درک مخاطبان پرداخت و تصریح کرد: باید در تبلیغ مفاهیم و معارف دینی به سطح درک و علم مخاطبان توجه شود و با توجه به مخاطب شناسی، به بیان مسائل تبلیغی پرداخت.

وی افزود: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی بود که به برکت آن دین در دنیا زنده شد و اسلام و تشیع به دنیا معرفی شدند و اسلام شیعی که تا آن زمان ناشناخته بود بر قله افکار قرار گرفت.

گفتنی است در ابتدای این مراسم کارگروه های مختلف این همایش به بیان آسیب های اجتماعی موجود و ارائه راهکارها پیرامون رفع این آسیب ها پرداختند.

برگزاری نمایشگاه عکس نوشته با موضوع زنان و آسیب های اجتماعی، پخش پیام تصویری حضرت آیت الله مکارم شیرازی به این همایش و قرائت بیانیه پایانی از دیگر برنامه های این مراسم بود./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات