۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۹۲۵۶۷
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

لزوم تعریف پیوست فرهنگی برای فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تعریف پیوست فرهنگی برای فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی را ضروری دانست و گفت: باید در کار فرهنگی کار انقلابی و جهادی صورت گیرد.
جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان که صبح امروز در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، گفت: توصیه‌های مهم و مکرر مقام معظم رهبری درباره لحاظ کردن اهمیت و نقش فرهنگ در برنامه‌ریزی، در واقع موضوع سرنوشت سازی است که در هر شرایط باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: با نگاه به اوضاع و احوال مسائل فرهنگی جامعه، درک این مسأله چندان سخت نیست؛ که در مسائل فرهنگی سستی و سهل‌انگاری صورت گرفته است.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اوضاع فرهنگی در مناطق تفریحی و گردشگری در استان، گفت: سهل‌انگاری در این حوزه آثار و عواقب مخربی داشته است و به‌ سادگی نمی‌توان از کنار این مسأله گذشت.

رییس شورای فرهنگی عمومی استان آذربایجان غربی تأکید کرد: چنانچه بتوانیم پیوست فرهنگی را در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی ادغام کنیم، شاهد یک تحول بزرگ در فضای شهری خواهیم بود.

وی با انتقاد از تعریف نشدن پیوست فرهنگی در مناطق تفریحی و گردشگری خطاب به مسؤولان، تأکید کرد: برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات و معضلات در مناطق تفریحی و گردشگری و پروژه‌هایی که در حال ساخت است باید پیوست فرهنگی برای آنها تعریف شود.

امام‌جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی نظیر تفرجگاه تفریحی، تله‌کابین، شهربازی که ایجاد می‌شود، باید همراه با پیوست فرهنگی باشد در این موارد نباید مسائل فرهنگی را نادیده بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: اینکه وقت بگذاریم برای موقعیت‌یابی و تجهیز با پیشرفته‌ترین وسایل برای یک فضای تفریحی ولی پیوست فرهنگی را رعایت نکنیم این ظلم به جامعه است.

امام‌جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: میزان حساست مسؤولان و مردم نسبت به مسائل فرهنگی پایین آمده و مسائل فرهنگی موجود در جامعه به‌راحتی نادیده گرفته‌ شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه تأکید بر ضرورت پیوست فرهنگی پاسخ به دغدغه مردم است، افزود: در مباحث شورای فرهنگی مسؤولان باید با ارائه راهکار در جلسه حاضر باشند اینکه بیان شود کارهای فرهنگی و آسیب‌شناسی کی؟ کجا؟ و از چه طریقی باید برطرف شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: باید در کار فرهنگی کار انقلابی و جهادی صورت گیرد و مسائل و مشکلات را کاربردی حل کنیم./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات