۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۹۲۵۳۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین:

وقف از دیرباز سنتی نیکو و حسنه در فرهنگ اسلام بوده است

حجت الاسلام عادل وقف را سنتی حسنه و نیکو دانست و گفت: از دیرباز وقف به عنوان سنتی نیکو و حسنه بوده است.
حجت الاسلام غلامرضا عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین پیش از ظهر امروز در نشست بررسی افزایش بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه که با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی اوقاف در سالن اجتماعات اداره اوقاف قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، گفت: امسال با نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال پیوند خورده است، از این رو باید تمام همت خود را در همه عرصه ها مصروف تحقق این هدف مهم کنیم تا روز به روز در کشور شاهد پیشرفت و موفقیت باشیم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش بهره‌وری اقتصادی درباره موقوفات و اماکن متبرکه در قزوین افزود: افزایش بهره‌وری موجب رشد و توسعه موقوفات و بقاع متبرکه خواهد شد از این رو تلاش برای بالابردن این بهره وری از اموری است که در برنامه اوقاف و امور خیریه کشور در دستور کار جهت بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام عادل در ادامه وقف را سنتی حسنه و نیکو دانست و اظهار کرد: از دیرباز وقف به عنوان سنتی نیکو و حسنه بوده است، وقف به عنوان میراثی ماندگار برای تمامی نسل‌ها در هر زمانی است تا افراد بتوانند بدون کوچکترین سوء استفاده در هر شرایطی از آن بهره ببرند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین در ادامه با اشاره به ثمرات و دستاوردهای وقف در میان مردم، ابراز کرد: مردم باید با تأثیرات مثبت این عمل خداپسندانه در جامعه آشنا شوند تا آنها هم در جهت انجام چنین امری ترغیب و تشویق شوند، وقف در هر زمینه‌ای هر قدر هم که کوچک و ناچیز باشد، در نزد خداوند بزرگ است و پاداشی عظیم دربردارد.

حجت الاسلام عادل در ادامه با بیان اینکه تصرف موقوفات از سوی متصرفین نوعی جرم و تجاوز به حقوق مردم شمرده می‌شود، تصریح کرد: از آن جایی که اموال موقوفه و موقوفات متعلق به تمام مردم است و حق شخصی شمرده نمی‌شود هر گونه سوء استفاده و تصرف در اموال وقفی جرم محسوب شده و با متصرفین برخورد قانونی خواهد شد.

وی در پایان گفت: شایسته است هر چه بیشتر مردم را با این سنت نیکو و حسنه آشنا کنیم و در جهت توسعه و گسترش موقوفات در کشور تلاش کنیم و بکوشیم تا از این دستاوردهای ملی و عمومی به نحو مطلوبی محافظت کنیم تا هرگز در اختیار نااهلان قرار نگیرد زیرا که موقوفات متعلق به تمام مردم بوده و نباید این سرمایه در اختیار سوءاستفاده کنندگان قرار بگیرد./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات