۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۹۲۵۲۲
معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران:

ولایت مداری و بصیرت رمز موفقیت شهدا است

حجت الاسلام شاه جعفری با تصریح بر این که ولایت مداری و بصیرت رمز موفقیت شهدا است، بصیرت فهم سیاسی داشتن را یک امتحان انقلابی دانست.
حجت الاسلام شاه جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شاه جعفری معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران در یادوره شهدای روحانی با موضوع حوزه انقلابی که شامگاه چهارشنبه در مدرسه علمیه امام مهدی(ع) برگزار شد با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی موازین سیاسی جهان را به هم ریخت، گفت: دنیا برای از بین بردن این نظام اسلامی تلاش های فراوانی اعم از جنگ نظامی، اقتصادی و فرهنگی انجام داده است اما این نظام به پشتوانه اهل بیت(ع) و خون شهیدان هم چنان پابرجا است.

معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با یک کشور رو به رو نبوده است بلکه در این دوران از مردم 18 کشور در میان اسرا وجود داشته اند و بیش از 30 کشور نیز امکانات خود را در اختیار عراق می گذاشتند.

وی با طرح سؤالی مبنی بر این که شهدا چگونه به این جایگاه رسیده اند، گفت: همان گونه که امام صادق(ع) بیان می کند قلب مؤمن حرم خدا است و غیر خدا در قلب او جایی ندارد شهدا نا محرمی را در قلب خود جای ندادند؛ شهدا ولایت مداری امام عصر(عج) را در سایه امام خمینی(ره) تمرین کردند و ما نیز امروزه باید ولایت مداری امام عصر(عج) را در سایه رهبر معظم انقلاب تمرین کنیم.

حجت الاسلام شاه جعفری بصیرت را دومین رمز موفقیت شهدا دانست و اظهارداشت: امام علی(ع) بیان می کند آدم کور باشد اما صاحب بصیرت باشد؛ شهدا دارای بصیرت بودند و جایگام امام خمینی(ره) و افراد مقابل وی را به درستی می شناختند؛ به طور کلی آنچه که شهدا داشتند و آنچه که ما را امروزه به مقصد می رساند بصیرت است.

وی تصریح کرد: مسیر حق از باطل را تشخیص دهید و قطب نمای بصیرتتان را به درستی به کار گیرید؛ اگر دارای فهم و بصیرت سیاسی نباشید دشمن بر سر شما کلاه خواهد گذاشت و متوجه نخواهید شد در مسیر دشمن در حال حرکت هستید که ناگهان از تشیع انگلیسی سر در خواهید آورد گرچه آیت الله هم باشید؛ اگر بصیرت نباشد نمی توان جوانی و علم خود را در مسیر حق به کار گرفت و انقلابی ماند.

معاون تهذیب مرکز مدیریت  حوزه های علمیه استان تهران ادامه داد: شهدا و رزمندگان انقلاب اسلامی را بیمه کرده اند در غیر این صورت ایران نیز به سرنوشت عراق که طعم چکمه های آمریکایی ها را چشید به گونه ای که حتی در اتاق خواب آنها نیز وارد شدند گرفتار می شد.

وی بصیرت، فهم و تحلیل سیاسی داشتن را یک امتحان انقلابی دانست و تأکید کرد: به صورت جدی در انتخابات شرکت کنید  و اصلح را شناسایی کنید؛ برخی مسؤولان بر ماشین های لوکس سوار هستند که چنین مسؤولانی آیا می دانند پابرهنگی و گرسنگی چیست؟؛ اصلح شخصی است که درد افراد مستضعف را بداند و دارای زندگی اشرافی نباشد همچنین باید با مردم صریح باشد و از روی صدق سخن گوید و ولایت مداری را تمرین کرده باشد که انتخاب چنین شخصی وظیفه ما است.

حجت الاسلام شاه جعفری ادامه داد: یک طلبه انقلابی و دارای فهم سیاسی باید بداند آمریکا به چه دلیل به صورت مستقیم به سوریه حمله کرده است همچنین باید توجه داشته باشد که دشمن چه شخصی را تأیید می کند تا از او فاصله گیرد و هر شخصی را که دشمن بر علیه او اقدام می کند به سمت او رود./1324/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات