۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۹۲۵۰۵
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

نامزدهای انتخاباتی باید از نظر مراجع قانونی متابعت کنند

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با تأکید بر متابعت نامزدها از قانون و نظر شورای نگهبان، گفت: نامزدهای انتخاباتی باید از نظر مراجع قانونی متابعت کرده و اعتراضات خود را مطابق قانون پیگری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به انتخابات پیش رو و مسأله تأیید صلاحیت‌ها، اظهار داشت: قانون مداری و قانون گرایی برای فردی که خود را در مظان رأی مردم می خواهد قرار دهد یک اساس است.

وی با تأکید بر متابعت ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا از قانون، گفت: اعتراضات به روند تأیید صلاحیت‌ها باید قانونی صورت گیرد، بنابراین اگر کسی شائبه ای در تأیید صلاحیت خود داشت باید با اسناد و مدارک لازم و مطابق قانون اعتراض خود را اعلام کند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه با توجه به جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی و تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری بر حفظ جایگاه این شورا، باید طوری عمل نکنیم که سبب تضعیف شورای نگهبان شود، ادامه داد: افراد ثبت نام کننده به عنوان نامزد باید از نظر مراجع قانونی متابعت کنند.

وی با بیان این‌که دشمن از اول انقلاب به دنبال تخریب شورای نگهبان بود، افزود: شورای نگهبان یک نهاد انقلابی است که از ابتدای انقلاب یک سد محکمی در برابر ورود جریان های نفوذی دشمن در بدنه نظام ایجاد کرده است و عامل یأس دشمنان این نظام شده است.

امام جمعه جلفا با بیان اینکه شورای نگهبان رکن اصیل نظام و پایه مستحکم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش گسترده ای برای ضربه زدن به نهادهای انقلابی چون شورای نگهبان داشته است، چرا که این شورا خاری در چشم دشمنان و دوست داران آنها است و تا به امروز مانع نفوذ دشمنان در سیستم مدیریتی کشور شده است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و اهمیت انتخاب فرد اصلح، بیان کرد: هر جا انقلابی حرکت کردیم شاهد پیشرفت بودیم، بنابراین نیاز کشور در هر برهه و زمانی نیروهای انقلابی است تا با عمل انقلابی کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه انقلابیون باید در رأس امور کشور قرار بگیرند، تصریح کرد: مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی افراد انقلابی را انتخاب کنند، البته همین حضور خود موضوعیت داشته چرا که دشمنان نظام اسلامی را دچار یأس و سردرگمی خواهد کرد./854/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات