۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۴۹۲۴۹۹
وزیر خارجه عراق:

عراقی ها هرگز حمایت های ایران را فراموش نخواهند کرد

وزیر خارجه عراق در اولین دیدار با سفیر جدید ایران، با اشاره به حمایت های ایران از ملت عراق در دو برهه مبارزه با دیکتاتوری رژیم صدام و مقابله با گروه تروریستی تکفیری داعش، گفت: ملت عراق هیچگاه حمایت های ایران را فراموش نخواهد کرد.
ابراهیم جعفری

به گزارش خبرگزاری رسا، ایرج مسجدی سفیر جدید ایران در عراق، با ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

ابراهیم الجعفری در این دیدار ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به سفیر جدید ایران، به روابط تاریخی عمیق دو کشور همسایه اشاره کرد و گفت: ملت عراق حمایت های مردم و مسؤولان جمهوری اسلامی ایران را در برهه های حساس و سرنوشت ساز هرگز فراموش نمی کنند.

وی افزود: ایرانی ها یکبار زمان مبارزه با رژیم دیکتاتور عراق بصورت همه جانبه از ملت عراق حمایت و دفاع کردند و یک بار هم در جنگ علیه گروه تروریستی تکفیری داعش که بخش هایی وسیعی از 5 استان کشور را طی 30 ماه گذشته اشغال کرده بود، در کنار دولت و ملت عراق ایستادند.

وزیر خارجه عراق اضافه کرد که ایستادن ایران در کنار ملت و دولت عراق در برهه های سخت باعث شده است که روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

ایرج مسجدی نیز در این دیدار با اشاره به روابط عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور همسایه ، خواستار توسعه و تقویت همکاری های فی مابین شد.

سفیر جدید ایران در عراق، با اشاره به ظرفیت های فراوان دو کشور همسایه، دوست و برادر در همه زمینه ها، ابراز امیدواری کرد که در آینده ، شاهد گسترش بیش از پیش این روابط در کلیه زمینه ها ، بویژه اقتصادی باشیم.

به گزارش ایرنا، ایرج مسجدی که دیروز سه شنبه با استقبال هیاتی از وزارت خارجه عراق وارد بغداد شده است، در دیدار با الجعفری، پیرامون مهمترین تحولات جاری در عراق، روابط دوجانبه، جنگ علیه تروریسم و همچنین آخرین اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

تاکید بر گسترش روابط ممتاز تهران - بغداد، در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و نیز همکاری و تبادل نظر در عرصه های منطقه ای و بین المللی، از جمله دیگر محورهای گفت‌وگوهای طرفین در این دیدار بود.

مسجدی دراین دیدار سلام گرم مقام های جمهوری اسلامی ایران را به وزیر خارجه عراق ابلاغ کرد.

ایرج مسجدی که به عنوان سفیر ایران در عراق منصوب شده است، دیروز سه شنبه در میان استقبال مقام ها و مدیران وزارت خارجه عراق و نیز موسی علی زاده طباطبایی معاون سفارت ایران و جمعی از مسؤولان و کارکنان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در عراق، وارد بغداد شد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

 

ارسال نظرات