۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۴۹۲۴۶۹
با حضور شخصیت‌های حوزوی؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله صالحی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید حسن صالحی از علمای مشهد با حضور شخصیت‌های حوزوی و علما در حسینیه شهدای قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آیت الله صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید حسن صالحی از علمای مشهد با حضور شخصیت‌های کشوری و حوزوی در حسینیه شهدای قم واقع در خیابان صفائیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان بیوت حضرات آیات سبحانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و سیستانی در این جلسه حضور داشتند.

همچنین آیات سید احمد خاتمی، استادی، اعرافی، مروی، جعفری گیلانی، سعیدی، حسینی بوشهری و دیگر شخصیت‌های حوزوی، اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم حضور پیدا کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی در این مراسم با اشاره به این که حوزه علمیه مشهد از اعظم آثار و برکات وجود حضرت رضا(ع) در آن دیار است، گفت: از روزی که ایشان به خراسان وارد شد، به یمن حضور و قدوم مبارک آن حضرت(ع)، خراسان به یک کانون مهم دینی - علمی مبدل شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به این که مرحوم آیت‌الله سید حسن صالحی در حوزه مشهد هم تحصیل و هم تدریس کرده است، بیان کرد: وی باید به عنوان یک چهره ماندگار برای حوزه‌های علمیه شناخته شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله صالحی همواره در سخنان خود و در درس اخلاق‌ها مطرح می‌کرد «روحانیت راستین شیعه همواره در طول تاریخ پناهگاه ملت و حافظ دین بوده است؛ رمز موفقیت روحانیت، برخورداری از دو سرمایه علمی و عملی است».

وی اضافه کرد: یک روحانی در صورتی موفق می‌شود که دارای علم و عمل باشد؛ اگر روحانی عالم باشد، هنگامی که سخن می‌گوید، تدریس می‌کند و یا در جامعه حضور می‌یابد، شنوندگان و مخاطبان از وی تأثیر می‌پذیرند و در برابر او از خود خضوع نشان می‌دهند.

گفتنی است، متن تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت آیت‌الله سید حسن صالحی قرائت شد و حاضران در این جلسه برای شادی آن مرحوم فاتحه و قرآن قرائت کردند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات