۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۴۹۲۴۵۸
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر تبریز:

تفکر انقلابی بسترساز پیشرفت کشور است

حجت الاسلام ناصری با تأکید بر تداوم اندیشه انقلابی در حوزه های علمیه، گفت: اگر حوزه های علمیه انقلابی بمانند جامعه انقلابی و دولتی انقلابی در کشور شکل خواهد گرفت.
حجت الاسلام صمد ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، حجت الاسلام صمد ناصری مدیر مدرسه علمیه ولی عصر تبریز عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) تبریز با بیان اینکه اخلاق حسنه باید امتیاز یک طلبه واقعی باشد، اظهار داشت: محصل علوم دینی در روایات اسلامی دارای ارزش و اهمیت بالائی است به همین خاطر با تعبیر گام برداشتن بر بال فرشتگان از او یاد می کند.

وی اخلاق حسنه و عمل به مفاهیم دینی را عامل رسیدن به این اوج و جایگاه دانست و گفت: محصل دینی آموزه های اسلامی و اخلاق نبوی را می آموزد تا با عمل به آن در جایگاهی بالاتر از فرشتگان قرار گیرد، بنابراین تنها تحصیل مکمل شخصیت یک طلبه نیست و باید توأم با عمل باشد.

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه دین اسلام برای عظمت روح بشری و ترقی معنوی وی آمده است، تصریح کرد: بنابراین این دین با روح و جان بشری سر و کار دارد، بشر یک موجود پیچیده ای است که سیاست و دیگر مسائل اجتماعی در او جمع شده است که این نشان از عینیت سیاست با دیانت است.

وی ادامه داد: بنابراین یک طلبه حقیقی در کنار اخلاق دینی و نبوی باید آگاه به مسائل سیاسی و روز باشد و با بصیرت و آگاهی امام و پیش رو مردم در رسیدن به حقیقت و آگاهی باشد، طلبه باید هدایت گر سیاسی جامعه در کنار هدایت فکری و فرهنگی باشد.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) تبریز با اشاره به مبحث حوزه انقلابی و اهمیت آن در کلام رهبری، اذعان داشت: حوزه باید انقلابی بماند، این انقلاب حاصل همین تفکر دینی و سیاسی در حوزه های علمیه است، بنابراین حوزه برای حفظ فرزند خود باید انقلابی بماند و از انقلاب صیانت کندو

وی انقلابی ماندن حوزه های علمیه را در انقلابی بودن طلاب عنوان و تأکید کرد: طلبه انقلابی نیز با شناخت ماهیت انقلاب و اندیشه امام راحل در این مسیر خواهند ماند؛ بصیرت در این میان مانند قطب نما عمل خواهد کرد تا مصادیق سره را از ناسره باز شناخت و اشخاص انقلابی را بر سر کار نشاند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر تبریز با تأکید ترویج تفکر انقلابی در میان طلاب، ادامه داد: کشور نیز با تفکر انقلابی پیشرفت خواهد کرد، هر زمان که این تفکر انقلابی در جامعه حاکم شد شاهد پیشرفت این کشور بودیم، بنابراین حاکمیت تفکر انقلابی در ترویج این اندیشه در میان مردم از طرق روحانیت است./۲۰۲/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات