۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۴۹۲۴۵۴
مؤسس مدرسه علمیه امام حسین شهرری:

نامزدهای انتخاباتی اخلاق اسلامی را متناسب با موازین انقلاب رعایت کنند

آیت‌الله حسینی مازندرانی با بیان اینکه در انتخابات پیش رو اخلاق مداری باید محور تبلیغات نامزدهای انتخاباتی باشد، گفت: نامزدهای انتخاباتی باید در فضای حقیقی و مجازی اخلاق اسلامی را متناسب با موازین انقلاب اسلامی رعایت کنند.
مازندرانی مازندران مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی استاد برجسته حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در نخستین جلسه درس اخلاق سال 96 که در مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری برگزار شد، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم انسانها را به الگو پذیری از رسول اکرم(ص) توصیه می‌کند.

وی افزود: در انتخابات پیشرو اخلاق مداری باید محور تبلیغات نامزدهای انتخاباتی باشد و سعی کنند در فضای حقیقی و مجازی اخلاق اسلامی را با الگو پذیری از خلق محمدی که متناسب با موازین انقلاب اسلامی است رعایت کنند.

نامزدها در مناظرات انتخاباتی از تهمت، افترا، تخریب و تحقیر رقبا پرهیز کنند

آیت‌الله حسینی مازندرانی با اشاره به تبلیغات زود هنگام برخی از نامزدها در شبکه‌های مجازی به ویژه تلگرام و اینستاگرام، ابراز کرد: نامزدها در تبلیغات و مناظرات انتخاباتی باید از هرگونه تهمت، افترا، تخریب و تحقیر رقبا پرهیز کنند و مراقب حیا، عفت و سلامت اخلاقی و فرهنگی جامعه باشند و اخلاق را فدای قدرت نکنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر اینکه هدف رسیدن به پست و مقام باید وسیله‌ ترویج شعائر و آموزه‌های دینی باشد، بیان داشت: هدف نامزدها باید تقویت اخلاق اسلامی و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد امام راحل فرمودند: پست و مقام برای مسؤولان انقلاب اسلامی باید بر مبنای خدمت رسانی به مردم و مستضعفان استوار باشد.

آموزه‌های اخلاقی در سیره علما و مراجع تشیع بهترین الگو برای همگان

این مفسر قرآن کریم در تبیین اینکه همه در قبال رایی که به صندوق‌ها می‌اندازند نزد خداوند مسؤول هستند، گفت: روحانیان، طلاب و همه مردم با توجه به شاخص‌هایی که در کلام امام راحل و رهبر معظم انقلاب در انتخاب نامزدهای اصلح بیان شده باید نامزد مورد نظر را انتخاب کنند و نامزدهایی که گفتار و رفتار ناپسندی نسبت به دیگران دارند باید توبه و استغفار کنند.

موسس مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری با استناد به روایات ائمه معصومین(ع)، اظهار داشت: اخلاق نیکو برطرف کننده گناهان است همانطور که آفتاب یخ را ذوب می‌کند اخلاق نیکو نیز گناهان انسان را پاک می‌کند، پیامبر اسلام(ص) در این باره به حضرت علی(ع) می‌فرمایند: ای علی، عمل حسنه‌ای مانند حسن خلق وجود ندارد.

این استاد اخلاق با اشاره به آموزه‌های اخلاقی در زندگی و سیره علما و مراجع تشیع، تصریح کرد: مراجع معظم تقلید و علما با حسن خلق و رفتاری نیکو با خطاها و اهانت‌های دیگران برخورد می‌کردند و این عاملی برای جذب و اصلاح فرد خاطی بود./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات