۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۹۲۴۴۴
امام جمعه سپید دشت:

عملی شدن شعار سال راه برون رفت از بحران اقتصادی است

امام جمعه سپید دشت با تأکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید شعار سال به مرحله عمل برسد، گفت: عملی شدن شعار سال، راه برون رفت از بحران اقتصادی است.
 اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اقتصاد را موضوعی تخصصی خواند و گفت: برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی آیات و روایات فراوانی وجود دارد که توجه به آنها راه گشا است.

وی با اشاره به مطرح شدن تولید و اشتغال برای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: تحقق این مهم نیازمند توجه به ویژه به این دو مؤلفه مهم تولید و اشتغال است.

امام جمعه سپید دشت با تأکید بر ضرورت فعالیت در زمینه های گوناگون برای تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: امروز بحث بانکها در تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند راه گشا باشد.

وی با اشاره به اینکه قرآن در زمینه دوری از ربا تأکید فراوانی داشته است، عنوان داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی بانکها باید از ربا دوری کنند و فعالیتی اسلامی داشته باشند.

حجت الاسلام خاص امیری با بیان اینکه بانکها پول و سرمایه را در اختیار مردم قرار می دهند و تولید و اشتغالی در مقابل آن صورت نمی گیرد، از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: با اصلاح وضعیت بانکها طبق عقود اسلامی باید در جهت تولید و اشتغال زایی گام برداشت.

وی با تأکید بر ضرورت اینکه باید تجارت شکل گیرد و سرمایه در گردش برای تولید و ایجاد اشتغال در نظر گرفته شود، بیان داشت: در این راستا می توان سود بانکی را کاهش داد تا سرمایه گذاران در جامعه سرمایه گذاری کنند.

امام جمعه سپید دشت با تأکید بر اینکه امور اقتصادی باید به مسؤولان کارآمد و نخبگان سپرده شود تا مشکلات اقتصادی برطرف شود، گفت: در زمینه اقتصادی آنگونه که باید فعالیتهای اقتصادی توسط متخصصان و کارشناسان اقتصادی صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه همه مسؤولان در عرصه های مختلف باید مسأله اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، افزود: شعار سال باید به مرحله عمل برسد تا از وضعیت بحران اقتصادی نجات یابیم.

حجت الاسلام خاص امیری با تأکید بر اینکه اقتصاددانان باید بحث شعار سال را جدی بگیرند، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و شاهد بودن شکوفایی اقتصادی نباید شعار سال در حد سمینار باقی بماند./945۹/۳۰۳/ب۱ 

ارسال نظرات