۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۹۲۴۳۶
مدیر حوزه‌ علمیه خراسان‌ شمالی:

دو هزار نفر در آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان شمالی نام‌نویسی کردند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام متقاضیان ورود به مدارس علمیه استان تا پنجم اردیبهشت تمدید شده است، افزود: تاکنون بیش از دو هزار نفر برای شرکت در آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان شمالی نام‌نویسی کرده‌اند.
حجت الاسلام سالاری مکی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از تمدید مهلت نام‌نویسی متقاضیان شرکت در آزمون ورودی مدارس علمیه استان خبر داد و اظهار کرد: در ابتدا مهلت نام‌نویسی متقاضیان تحصیل در حوزه علمیه خراسان شمالی از پانزدهم بهمن‌ماه پارسال تا پانزدهم فروردین‌ماه امسال تعیین شده بود که بعد این مهلت تا بیست و پنجم فروردین‌ماه تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه این مهلت برای بار دوم تا پنجم اردیبهشت تمدید شده است، اضافه کرد: تاکنون بیش از دو هزار نفر شامل 665 خواهر و هزار و 335 برادر برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: بعد از ایام اعتکاف و حضور طلاب و روحانیان در بین معتکفان، اقبال دانش‌آموزان و نوجوانان برای ادامه تحصیل در مدارس علمیه استان افزایش چشمگیری یافته است.

وی اضافه کرد: برادران و خواهران متقاضی برای نام‌نویسی در آزمون کتبی ورودی به حوزه علمیه خراسان شمالی می‌توانند به پایگاه اینترنتی حوزه علمیه خراسان مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: برادران با حداقل مدرک سیکل و حداکثر سن 25 سال و خواهران با حداقل مدرک سیکل و حداکثر سن 18 سال می‌توانند برای تحصیل در مقاطع بلندمدت و سفیران هدایت مدارس علمیه شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی ثبت‌نام کنند.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه کارت ورود به جلسه آزمون از ششم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: آزمون کتبی هم هشتم خردادماه در حوزه‌های امتحانی مختلف استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سهمیه پذیرش طلاب جدید در مدارس علمیه خراسان شمالی، تصریح کرد: برای در سال تحصیلی آتی سهمیه پذیرش درمجموع 600 طلبه خواهر و برادر در 16 مدرسه علمیه شهرستان‌های مختلف این استان است که این تعداد طلبه جدیدالورود شامل 320 برادر و 360 خواهر، پس از گذراندن مراحل مختلف در 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران جذب می‌شوند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: پس از برگزاری آزمون کتبی در هشتم خردادماه، پذیرفته‌شدگان در آزمون به مرحله مصاحبه و آزمون شفاهی راه یافته و پس از آن پذیرفته‌شدگان در فصل تابستان دوره تثبیتی یک‌ماهه را گذرانده و آنگاه وارد سیستم آموزشی حوزه علمیه شده و کلاس‌های آنها هم از ابتدای پاییز آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: پارسال هزار و 200 نفر برای ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی نام‌نویسی کرده بودند که در پایان 280 نفر پس از طی مراحل مختلف در حوزه علمیه خراسان شمالی جذب و پذیرش شدند.

گفتنی است، حوزه علميه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علميه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علميه قم دومين مركز حوزوي ايران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه پارسال به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان ذکر است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 461 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات