۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۹۲۴۱۲
رییس امنیت ستاد انتخابات:

تهدیدی علیه انتخابات وجود ندارد

رییس ستاد امنیت انتخابات با اشاره به موارد موجود در مساله امنیت انتخابات، گفت تهدید خاصی علیه انتخابات نداریم و اگر کاندیدایی به نظر شورای نگهبان احترام نگذارد با وی برخورد خواهیم کرد.
ذولفقاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ذوالفقاری رییس ستاد امنیت انتخابات در نشست خبری که عصر امروز چهارشنبه در وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اقدامات ستاد امنیت وزارت کشور در مساله انتخابات، گفت: برخی از اقدامات امنیتی باید قبل از انتخابات صورت می گرفت که انجام شد، اکنون مرحله بررسی صلاحیت ها، تبلیغات، رای گیری و مرحله آخر اعلام نتایج است.

وی افزود: برای تمام این مراحل بررسی احتمال وجود آسیب های امنیتی انجام شده است.  تا این لحظه پیش بینی هایی انجام شده و اشراف اطلاعاتی و فضای بیرون از کشور وجود دارد. تهدید خاصی علیه انتخابات نداریم و در عین حال تمام ابعاد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ذوالفقاری با بیان اینکه پیش بینی موارد مختلف انجام شده است، اظهار داشت: ستاد امنیت انتخابات متشکل از ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، دستگاه قضا و صداو‌سیما از چندین ماه قبل تشکیل شده است.
 
وی ابراز داشت: حوزه فضای مجازی کار رصد اطلاعاتی مرتبط با امنیت انتخابات را در واقعیت و در فضای مجازی انجام می دهد. کمیته تحقیقات نیز مسؤول تحقیقات خارج و داخل کشور است.  کمیته افکار عمومی در بستر امنیت انتخابات نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تهیه اطلس امنتیی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به کل کشور ارسال شده است، طرح سامان دهی تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی در روز گذشته ابلاغ شد که در آن هر کاندیدایی که بنا دارد در فضای مجازی تبلیغ کنند در سامانه عضو شده و مجوز را در بستر اینترنت ایجاد می کند و کار تبلیغات را انجام می دهد. هرگونه کار تبلیغی باید در این راستا باشد.


رییس ستاد امنیت انتخابات با اشاره به موضوع تامین امنیت انتخابات، تصریح کرد: بیش از 260 هزار نفرر نیرو از نیروی انتظامی و نیروهای کمی در کار امنیت انتخابات به طور مستقیم نقش دارند. بیش از 40 فروند بالگرد ستادهای انتخابات کل کشور را پشتیبانی خواهند کرد. وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی به شکل شبانه روز مشغول هستند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هرچه به ایام انتخابات نزدیک می شویم تشدید امنیت را خواهیم داشت و در مناطقی که قرار است ایست و بازرسی هایی که در شهرستان ها انجام شود با حضور قاضی ویژه مشکل قانونی این کار برطرف می شود؛ در دادستانی  استان ها کار برخورد با جرایم انتخاباتی انجام می شود.

در پاسخ به سوال خبرنگار رسا مبنی بر اینکه اگر صلاحیت یکی از کاندیداها از سوی شورای نگهبان تایید نشد ولی او تبلیغات را ادامه دهد و مردم را به رای دادن به خود تشویق کند چه برخوردی با او خواهد شد، گفت: این اقدام ممنوع بوده و با او مقابله خواهد شد.


وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه یکی از کاندیدها قرار است در ورزشگاه ازادی حضور داشته باشد و ایا این کار ایرادی دارد، گفت: حضور کاندیداها در جمع ها منع ندارد اما اگر بخواهد کار تبلیغات انجام دهد اقدامی ممنوع بوده و با آن مقابله خواهد شد.

ذوالفقاری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر کاندیدایی به نظر شورای نگهبان احترام نگذارد، با وی چه اقدامی خواهد شد، تصریح کرد: بی قانونی ممنوع است، اگر کاندیدایی و طرفدارانش قانون را رعایت نکنند اقدامات لازم را انجام داده و در چارچوب قانون با آنان برخورد جدی خواهد شد.

وی افزود: فکر نمی کنم اگر فردی صلاحیتش تایید نشود به نظر شورای نگهبان احترام نگذارد. اگر تحریک و رفتاری انجام دهند که مشکل امنیت ایجاد کند باید پاسخگوی اقدام خود باشند.

رییس ستاد امنیت انتخابات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نحوه تبلیغاتی فضای مجازی به چه شکل خواهد بود، گفت: برخی ممکن است در کانال های موجود بخواهند کار کنند که در این جهت باید قراردادی در این زمینه داشته باشند، زیرا که ممکن است در بستری که انتخاب کرده اند افراد دیگر کار خلاف نظر آن کاندیدا انجام دهد، باید در چارچوب آن قرار داد کار تامین محتوایی با آن کاندیدا باشد.


وی ادامه داد: اگر خارج از آن نظر کاندیدا اقدامی انجام شود ستاد انتخاباتی آن فرد از این طریق می تواند مخالفت خود را بیان کند. ستاد انتخاباتی هر کاندیدا می تواند با مراجعه به وزارت کشور لوگویی را تهیه کند و از طریق آن مشغول به تبلیغ شود. طی یک اطلاعیه جزییات این اقدام تا فردا اطلاع رسانی خواهد شد.

ذوالفقاری در ادامه سخنان خود ابراز داشت: این اقدام برای صیانت از کاندیداها است که بتوانند خود تبلیغات را مدیریت کرده و از این طریق می توانند موضوع را اصلاح کنند.

رییس ستاد امنیت انتخابات در پاسخ به این یکی قدام خلاف قانون به چه موضوعی گفته می شود،  گفت: معیار قانون است، خرید  وفروش رای، رای دادن با شناسنامه جعلی، اخلال در انتخابات، تقلب در رای گیری، دخالت در امر انتخابات ازجمله تخلفات انتخاباتی می باشد.
وی افزود: در مساله نشست ها و تبلیغات، راه اندازی کارناوال بر اساس قانون اشکال دارد، تبلیغ ایرادی ندارد اما اگر فردی در تبلیغ خود توهین کند این جق وجود دارد که علیه او شکایت شود.

در پاسخ به سوال خبرنگار رسا مبنی بر اینکه  اگر برخی از افراد و ستادهای انتخاباتی زود تر از وزارت کشور نتایج را اعلام کنند، با این اقدام چه برخوردی ممی شود، گفت: به تمام کاندیدها اعلام می شود که هیچ فردی حق بیان نتایج انتخابات را جز وزارت کشور ندارد.
    

وی در پایان خاطرنشان کرد: سایت Samandehi.ir  محلی است که ستاد انتخابات کاندیداها می توانند در آن ثبت نام کرده و تبلیغات خود را از طریق آن ساماندهی کنند./811/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات