۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۹۲۳۷۱
حجت الاسلام ربانی:

خدا محوری معیار اصلی در شناخت اصلح است

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه حضور حداکثری در انتخابات را در زمره مطالبات اساسی رهبر معظم انقلاب عنوان و معیارهای انتخاب اصلح را تشریح کرد.
انتخابات حجت الاسلام ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه علمیه امروز در نشست بصیرت افزایی انتخابات که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با بیان اینکه روحانیت داعیه داران میراث انبیاء بوده و در جامعه اسلامی و امت بشری باید عملکردی مانند انبیای الهی داشته باشند، گفت: رسالت انبیاء هدایت گری مردم و افزایش بصیرت است و برهمین اساس یک روحانی نیز باید زمینه هدایت عمومی و افزایش بصیرت را در میان اقشار مختلف جامعه فراهم کند زیرا جامعه اسلامی در هر عصر و زمانی با جریان های مختلف از جمله جریان نفاق روبه رو بوده است.

وی با بیان این که رفتار رسول خدا(ص) بهترین الگو در برخورد با جریان های مختلف و اداره حکومت اسلامی است، افزود: همانطور که پیامبر(ص) بر مردم حکومت می کردند، علما هم به عنوان میراث داران ایشان اجازه حکومت بر مردم را داشته و رسالت آنها نیز از حکومت بر مردم مانند رسول خدا(ص)گسترش خدامحوری و دعوت مردم  به خدا پرستی است.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این که خدامحوری اصلی ترین معیار امت اسلامی برای گزینش رهبران است، گفت: چیزی که معیار نزدیکی یا دوری ما به دیگران است، خدامحوری بوده و این مسأله از اصول و مبانی سیاسی ماست.

حجت الاسلام ربانی با اشاره به این که دعوت مردم به خدامحوری و دینداری باید حکیمانه و منطقی باشد، ادامه داد: کار حکیمانه، کاری است که مسبوق به تأمل و فکر بوده و در مقابل، کاری که با حکمت و عقل متضاد است قرار می گیرد.

وی با اشاره به آیه «اِنَّکَ لَعَلَی‌، خُلُقٍ عَظیم» تصریح کرد: برای دعوت به خدامحوری مانند حضرت رسول(ص) نیاز به خلق عظیم داریم که متأسفانه امروز حوزه های علمیه  از این مبحث فاصله زیادی گرفته اند.

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه با تاکید بر رفتار پیامبر اکرم(ص) با دشمنان گفت: دعای پیامبر(ص) برای مشرکانی که ایشان را اذیت کرده بودند برای تمامی ما درس عبرت است که با دشمنان خود باید چه رفتاری داشته باشیم و طالب خیر برای آنها باشیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید به جذب حداکثری داشته و دارند و رفتارشان نیز مؤید این نکته است.

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه  تصریج کرد: باید تا جایی که می توانیم مانند رهبر معظم انقلاب عمل کرده و در کنار ایشان بر مبانی و اصول نظام ایستادگی کرده و از آنها دفاع کنیم.

حجت الاسلام ربانی حضور حداکثری در انتخابات را در زمره مطالبات اساسی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد وگفت: توجه به اطرافیان یک کاندیدا برای انتخاب او و پایبندی وی و اطرافیانش به مبانی انقلاب از ملاک‌های انتخاب یک فرد بودکه مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی موضع گیری یک کاندیدا در مقابل دشمنان را از محورهای دیگر انتخاب اصلح عنوان کرد و یادآور شد: جذب افراد برای حضور حداکثری در انتخابات و بیان شاخص های رهبری در انتخاب فرد اصلح؛ دو امتحان الهی است که در حال حاضر بر عهده تمامی طلاب و مبلغان حوزه های علمیه قرار گرفته است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات