۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۹۲۳۶۷
استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

والدین در آموزش آداب دین به فرزندان کوتاهی نکنند

حجت الاسلام وطن خواه از والدین خواست که در آموزش آداب دین به فرزندان کوتاهی نکنند و آنان را به خوبی تربیت کنند تا سبب افتخار کشور باشند.
 حجت الاسلام وطن خواه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم حجت الاسلام حسن وطن خواه استاد اخلاق حوزه علمیه قم امروز ظهر در مدرسه فقه و اصول آل یاسین، گفت: اخلاق محوری یکی از مهم ترین کارهایی بوده که انسان ها باید در زندگی خود یاد بگیرند.

وی افزود: اخلاق خوب در زندگی سبب می شود که انسان ها زندگی خوبی را برای خود داشته باشند و بتوانند مهر و محبت را با اخلاق خوب بین اعضای خانواده به وجود بیاورند.

حجت الاسلام وطن خواه با بیان این که ادب داشتن آثار خوبی را در زندگی به دنبال دارد، اظهار داشت: اخلاق خوب داشتن زمانی حاصل می شود که انسان کاری را به صورت زیبا همراه با اخلاق انجام دهد.

وی ابراز داشت: حضور قلب در نماز، پوشیدن لباس مناسب، عطر زدن و خوب خواندن نماز از آدابی بوده که انسان می تواند این آداب را در نماز داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که انجام هر کاری در دنیا نیاز به آداب خاصی دارد تا آن کار نتیجه خوبی را به دنبال داشته باشد، خاطرنشان کرد: بی ادبی به خدا زمانی حاصل می شود که انسان در کارهای عبادی خود، آداب مخصوص آن عبادت را انجام ندهد.

وی ادامه داد: انسان باید در کارهای خود ادب را از کارشناس آن کار یاد بگیرد همچون این که در عبادات ادب را از پیامبر یاد بگیرد زیرا بهترین فردی که می تواند انسان را در عبادات کمک کند و بتواند بنده خوبی برای خدا باشد، الگو قرار دادن پیامبر اکرم در تمام کارها است.

حجت الاسلام وطن خواه با توجه به این که بدعت سبب انحراف در دین می شود، تصریح کرد: متأسفانه بعضی از افراد در زندگی خود برای بهتر زندگی کردن بدعت هایی را به دین اضافه کرده اند که این بدعت ها سبب نابودی دین می شود.

وی ابراز داشت: طلبه نسبت به استاد و استاد نسبت به طلبه آداب خاصی را دارند که احترام گذاشتن به یک دیگر از آدابی است که باید طلبه در کلاس درس در برابر استاد انجام دهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که اخلاق خوب زندگی را زیبا می کند، اظهار داشت: یکی از وظایف پدر و مادرهای نسبت به فرزندان خود این است که به بچه های خود، ادب را بیاموزند.

وی در  پایان گفت: پدر و مادر در آموزش آداب دین به فرزندان کوتاهی نکنند تا بتوانند در زندگی خود بچه هایی را تربیت کنند که سبب افتخار کشور باشند./9707/پ202/ی

ارسال نظرات