۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۹۲۳۵۷
آیت الله نوری همدانی:

برگزاری انتخابات پرشور دشمن را مأیوس می کند/ لزوم تبعیت از رأی شورای نگهبان توسط داوطلبان

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی شورای نگهبان را مرجع تشخیص صلاحیت‌ها برای انتخابات دانست و بر لزوم تبعیت از رأی این شورا تأکید کرد.
درس خارج آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به انتخابات پیش رو اشاره کرد و انتخابات را امتحانی برای مردم دانست و گفت: مردم وظیفه دارند و مکلف هستند که در صحنه حضور داشته باشند.

وی افزود: اگر کسی بگوید این کارها به من ربطی ندارد در واقع نسبت به سرنوشت خود بی اعتنایی کرده است، انتخابات تعیین سرنوشت مردم و کشور است؛ همه باید به عنوان ادای وظیفه و تکلیف در صحنه حاضر شوند و رأی دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که باید انتخاباتی پرشور برگزار شود تا سبب یأس دشمنان باشد، اظهار داشت: مردم باید نسبت به انتخاب رییس جمهور دقیق باشند و فرد اصلح را انتخاب کنند، مردم این نظام را به وجود آوردند که افراد اصلح روی کار باشند.

وی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان ادامه داد: بر اساس قانون شورای نگهبان مرجع تشخیص صلاحیت ها برای انتخابات است، اگر کسی در برابر رأی شورای نگهبان تمکین نکند مرتکب گناه شده است، نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورها عده ای شرایط را بررسی می کنند.

حضرت آیت الله نوری با اشاره به فرمایشات حضرت امام درباره شورای نگهبان ابراز داشت: در چند جای صحیفه نور آمده که حضرت امام فرمودند اگر کسی در برابر نظر شورای نگهبان تمکین نکند بلکه اعتراض انجام دهد، نه تنها گناه انجام داده بلکه مفسد فی الارض است.

وی عنوان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی خون بهای شهیدان و نتیجه تلاش های بسیار است که باید به آن با نظر عظمت نگاه کرد، اگر کسانی بخواهند قانون را بشکنند و گردن کشی کنند قابل قبول نیست؛ منشأ قانون شکنی حب نفس، مقام و مال است که انسان را فریب می دهد./1323/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات