۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۹۲۳۵۳

رییس جمهور پس از گذشت پنج روز از سیل آذربایجان به تبریز رسید

حجت الاسلام والمسلمین روحانی برای بازدید از مناطق سیل‌زده استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز وارد تبریز شد و بلافاصله به سوی مناطق حادثه‌دیده رفت.
بازدید رییس جمهور از مناطق سیل زده آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان صبح امروز با هدف بازدید از مناطق سیل زده استان آذربایجان شرقی، با استقبال استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایحان‌شرقی و همچنین جمعی از مقامات لشکری و کشوری استان وارد فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز شد.

رییس جمهور پس از ورود به تبریز از منطقه سیل زده غله زار از توابع شهرستان آذرشهر بازدید کرد و ضمن گفت‌وگو با امام جمعه این شهرستان از نزدیک در جریان وضعیت سیل زدگان قرار گرفت، در حادثه سیل جمعه گذشته در منطقه غله زار آذرشهر بیش از 17 نفر جان خود را از دست دادند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سفر یک روزه به آذربایجان شرقی با مردم روستای مهماندار از توابع شهرستان عجب شیر دیدار کرد و در گفت‌وگو با اهالی این منطقه، وعده بازسازی مناطق سیل‌زده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن داد. مهماندار یکی از روستاهای تابعه دهستان دیزجرود شرقی بخش قلعه‌چای شهرستان عجب‌شیر ‌است.

وی همچنین در جمع اهالی روستای سیل زده چنار شهرستان عجب شیر با بیان این‌که  حادثه سیل اخیر بسیار تلخ و دلخراش بود، اظهار داشت: در این روزها مردم استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و کردستان روزهای تلخی را سپری کردند، ولی اهالی روستای چنار بیشترین غم را کشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات هموطنانمان در استان هایی که گرفتار این بلای طبیعی شده اند، به کار می برد و اجازه نمی دهد مشکلات این عزیزان طولانی شود.

رییس جمهور در این سفر که با حضور وزرای کشور، جهاد کشاورزی و نیرو همراه است، در نشست ستاد بحران استان آذربایجان شرقی حضور یافته و دستورات لازم را برای ساماندهی وضعیت مناطق سیل زده استان صادر خواهد کرد، همچنین رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس جمهوری در امور زنان، حجت الاسلام روحانی را در این سفر همراهی می کنند.

پیش از این نیز نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، وزیر نیرو، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه، رییس ستاد بحران کشور، رییس بنیاد مستضعفان، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و ... از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی بازدید کرده‌اند. 

روز گذشته نیز محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با تصمیم هیات دولت مقرر شد برای جبران بخشی از خسارات مالی سیل در چهار استان کشور بالغ بر 100 میلیارد تومان تخصیص داده شود.

گفتنی است، بارش شدید باران طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته موجب جاری شدن سیل در مناطق مختلف آذربایجان شرقی شد که علاوه بر خسارت های به بخش های مختلف زیرساختی و کشاورزی منجر به جان باختن 42 نفر از هموطنان کشور را شد./935/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات