۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۹۲۳۲۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شورای شهر جایگاه بنگاه‌داری و حزب‌بازی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر انتخاب افراد متخصص برای حضور در شوراهای اسلامی، گفت: شوراهای اسلامی جایگاهی برای بنگاه‌داری و حزب‌بازی نیست.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: شوراهای اسلامی جایگاهی حساس و تأثیرگذار در نظام اسلامی هستند و ضروری است در انتخاب اعضای آن نهایت دقت و حساسیت را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر اعضای شورای اسلامی در شهرها و روستاها انسان‌هایی صالح و متخصص باشند بدون شک چهره شهرها و روستاهای ما دگرگون می‌شود، افزود: شوراهای اسلامی در کنار سایر نهادها می‌توانند با اقدامات خود به معنای واقعی چهره شهر را تغییر داده و اوضاع شهر و روستا را بهبود دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه لازمه تحقق این مهم راهیابی افراد متخصص، متعهد و امین به شوراهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید افرادی که تخصص لازم برای امور شهری را دارند وارد عرصه انتخابات شورای شهر شوند تا بتوانند مشکلات شهر را رفع کنند نه آنکه برخی مواقع افرادی نامزد انتخابات شورای شهر می‌شوند که شهرت و تخصص آنها در حوزه‌های کاملاً غیر مرتبط است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه نباید شوراهای اسلامی شهر و روستا به فکر منافع خود و اطرافیان خویش باشند، تصریح کرد: بر این اساس باید افرادی را به عنوان اعضای شورا انتخاب کنیم که امین مردم باشند.

وی با بیان اینکه شورای شهر جایگاهی برای بنگاه‌داری نیست، افزود: همچنین نباید شورای شهر به دفتر حزب و گروه سیاسی تبدیل شود؛ از این‌ رو باید مراقب باشیم افرادی را انتخاب نکنیم که دفتر شورا را دفتر حزب و گروه سیاسی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین به نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم توصیه کرد که برای تبلیغات انتخاباتی خود را به صاحبان قدرت و ثروت متصل نکرده و وامدار آنها نشوند؛ زیرا در آن صورت باید تا پایان دوره مسؤولیت خود گوش به ‌فرمان اربابان قدرت و ثروت باشند.

گفتنی است، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیست و نهم اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود./9314/302/ب2

ارسال نظرات