۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۴۹۲۳۱۴
امام جمعه شاهرود:

دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود برگزار می‌شود

امام جمعه شاهرود از برگزاری دوسالانه اجلاسیه شهدای این شهرستان خبر داد و گفت: این بزرگترین رویداد فرهنگی استان سمنان در سال ۹۶ خواهد بود.
امام جمعه شاهرود

به گزارش خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی در نشست خبری اجلاسیه شهدای شاهرود که در مکان نمایشگاه های این اجلاسیه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، بیان داشت: دو سالانه اجلاسیه شهدای شهرستان همزمان با نمایش بزرگ فصل شیدایی از پنجم لغایت دهم اردیبهشت ماه در حالی به میزبانی شاهرود برگزار می شود که این نمایش بزرگترین نمایش محیطی کشور محسوب می شود.

وی افزود: فصل شیدایی داستان خلقت انسان از ابتدا تا ظهور حضرت عصر(عج) را در حالی با روایات تاریخی به تصویر می کشد که قریب به ۲۰۰ بازیگر در کنار جلوه های میدانی در این کار نقش خواهند داشت.

قدردانی از شهدا هدف اجلاسیه است

امام جمعه شاهرود بیان داشت: دوسالانه اجلاسیه شهدا در واقع امتداد اجلاسیه یک هزار شهید گلگون کفن شهرستان است که در سال ۹۴ با استقبال خوب مردم روبرو شد و در سال جاری نیز ترویج فرهنگ شهادت، قدردانی از شهدا و خانواده های آنها، ترویج معنویات در جامعه و نشاط اجتماعی را دنبال می کند.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه کار میدانی فصل شیدایی از سوی گروه مهنا (مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی) در سطح کشور برگزار می شود، بیان داشت: شاهرود معدود شهرستانی جز مراکز استان های سطح کشور است که میزبان چنین رویداد عظیم فرهنگی است بنابراین از اصحاب رسانه می خواهیم تا این رویداد عظیم را تبلیغ کنند.

وی افزود: همچنین از دستگاه های دولتی و اجرایی نیز می خواهیم تا بستر مراجعه و هدایت مردم از شهرهای همجوار و حتی استان های همجوار مانند گلستان، خراسان شمالی و ... را برای حضور در این رویداد عظیم فرهنگی و همچنین تماشای نمایش میدانی فصل شیدایی فراهم کنند.

فصل شیدایی بزرگترین نمایش کشور است

امام جمعه شاهرود گفت: فصل شیدایی بزرگترین و پربیننده ترین نمایش میدانی کشور است که در طول ۱۵ سال برگزاری هیچگاه در شهرهایی جز مراکز استان برگزار نشده اما این فرصت بسیار مناسبی است که برای تجلیل از شهیدان شاهرود می توان از آن بهره برد.

حجت الاسلام امینی بیان داشت: شاهرود در اقدامات فرهنگی همیشه پیشگام بوده و این بار نیز در راستای ترویج فرهنگ شهادت نسبت به برگزاری اجلاسیه شهدا اقدام می کند.

وی افزود: انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود از این رو فرهنگ، بخشی از انقلاب ما است اما یکی از زبان های نافذ برای بیان آرمان های انقلاب و ترویج معنویات نمایش است که در اجلاسیه شهیدان شاهرود در سال۹۶ سعی شده تا با دعوت از هنرمندان مطرح کشور در راستای به تصویر کشیدن تاریخ ایران اسلامی کوشش شود.

امام جمعه شاهرود گفت: برخی اوقات یک تصویر یا قطعه ای فیلم می تواند کاری را صورت دهد که یک سخنران در طول یک سال منبر نمی تواند صورت دهد از این رو این تاثیر جلوه های بصری است که در کار فصل شیدایی سعی می شود با توجه به استقبال مردم از یادواره های شهدا در شاهرود، سیر تحول ایران به تصویر کشیده شود./101/977/ب1

ارسال نظرات