۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۳۰۲
ویژه برادارن طلبه؛

هشتمین دوره یک ساله تربیت مدرس نماز در قم برگزار می شود

به منظور ترويج و توسعه نماز، هشتمین دوره يك ساله آموزشی پژوهشی تربيت مدرس نماز ویژه برادران طلبه از سوی مرکزتخصصی نماز وابسته به ستاد اقامه نماز برگزار می شود.
ستاد اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزا ری رسا، به منظور ترويج و توسعه نماز، هشتمین دوره يك ساله آموزشی پژوهشی تربيت مدرس نماز ویژه برادران طلبه از سوی مرکزتخصصی نماز وابسته به ستاد اقامه نماز برگزار می شود.

براساس این گزارش، اهداف برگزاری این دوره تربیت مدرس و مبلغ معارف نماز، تسلط بر روش ها و شیوه های کاربردی انتقال مفاهیم نماز، نهادینه کردن امر اقامه نماز در جامعه با تبلیغ و تدریس از سوی اساتید و مبلغان فارغ التحصیل دوره است.

شرایط نام نویسی در هشتمین دوره یک ساله تربیت مدرس نماز اتمام پایه دهم حوزه علمیه و اشتغال به تحصیل در درس خارج، یا فارغ الحصیل یکی از مراکز تخصصی حوزه علمیه قم و سایر مؤسسات و مراکز آموزش عالی حوزوی، حد اکثر سن 35 سال و قبولی در مصاحبه علمی است.

از موضوعات و سرفصل های این دوره می توان به، آیات نماز، بررسی روایات نماز، شیوه های دعوت به نماز، اسرار نماز، نماز و خانواده، نماز در ادیان و فرق انحرافی، راه های تکمیل نماز، شبهه شناسی نماز، کارورزی و علل ترک نماز و درمان آن اشاره کرد.

همچنین اصول مشاوره و پاسخگویی، احکام و شیوه بیان آن، آثار نماز و عواقب سستی و ترک آن، مسجد و مدیریت فرهنگی، فقه التربیه مباحث تربیتی نماز از منظر فقه و آداب الصلاه امام خمینی(ره) از سرفصل ها و موضوعات هشتمین دوره یک ساله نماز به شمار می روند.

گفتنی است، معیار ارزیابی، گزینش و مصاحبه داوطلبان در این دوره توانایی آنها نسبت به، آشنایی با معارف نماز، تبلیغ و کلاس داری (ارائه بحث 5 دقیقه ای در حین مصاحبه برای سنجش توان داوطلب در کلاس داری)، آشنایی با معارف قرآن (روخوانی، ترجمه و مفاهیم، ادبیات عرب) است.

اعطای گواهی نامه پایان دوره تربیت مدرس معارف نماز، استفاده از فارغ التحصیلان در امر تبلیغ و تدریس در سراسر کشور، پرداخت کمک هزینه تحصیلی مناسب و اهداء کتاب، از جمله امتیازات و مزایای هشتمین دوره یک ساله تربیت مدرس نماز است.

 شایان ذکر است، جلسات این دوره از اواسط شهریور ماه آغاز می شود و زمان جلسات شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15:30 تا 19:30 هر روز دو جلسه است.

طلاب علاقه مند به نام نویسی در هشتمین دوره تربیت مدرس نماز می توانند تا یکم خردادماه از ساعت 9 تا 14 به مرکز تخصصی نماز واقع در قم، خیابان شهدا (صفائیه)، کوی 22 (آمار)، پلاک 70، ساختمان ستاد اقامه نماز یا سامانه اینترنتی مرکز تخصصی نماز به نشانی  www.qunoot.net مراجعه کنند همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 37733090 تماس گیرند./1324/ت302/ی

 

ارسال نظرات