۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۴۹۲۲۷۱
رییس جبهه نیروهای انقلاب در همدان:

سیاست ورزی الهی با دروغ و بی اخلاقی بیگانه است

حجت الاسلام شعبانی گفت: اگر کسی بخواهد بر مبنای اصول الهی سیاست ورزی کند؛ دیگر به سمت دروغ و ریا حرکت نمی کند و بسیاری از بی اخلاقی ها از جامعه سیاسی منسوخ می شود.
شعبانی

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی، رییس جبهه مردمی انقلاب اسلامی در همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به آیات قرآن کریم درباره لزوم تححق حکومت الهی در جامعه، اظهار داشت: انبیاء با بیّنه صحبت و حقایق را برای مردم بیان می کنند.

وی در ادامه افزود: ائمه با دلیل و قابل فهم حرف می زنند یکی از حرف هایی که انبیا می گویند این است که باید در جامعه قوانین الهی حاکمیت پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: جریان پیدا کردن حاکمیت خداوند در جامعه نتیجه اش جمهوری اسلامی می شود و این که مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند به این دلیل بود که می خواستند قوانین الهی در جامعه ظهور و بروز داشته باشد.

وی ادامه داد: خدا به همراه انبیای خود کتاب و میزان فرستاد تا مردم به همراه انبیا برای اقامه قسط قیام بکنند یعنی مردم در اقامه قسط بسیار مؤثر هستند و اگر کسی بخواهد سیاست ورزی مبتنی بر دین انجام دهد باید سیاست خود مطابق با کتاب و سنت باشد.

حجت الاسلام شعبانی گفت: اگر کسی بنا بر این روش سیاست ورزی کند، این سیاست ورزی، هدایت گرایانه می شود، از این رو اقامه قسط باید بر مبنی شاقول های الهی اتفاق بیافتد.

وی افزود: اگر کسی بخواهد بر مبنای اصول الهی سیاست ورزی کند؛ دیگر به سمت دروغ و ریا حرکت نمی کند و بسیاری از بی اخلاقی ها از جامعه سیاسی منسوخ می شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: یک سیاست ورز الهی حقیقت را می گوید و با بصیرت افزایی حقایق جامعه را بیان می کند و سر مردم را کلاه نمی گذارد چرا که هدفش تنها خدمت به مردم و خدمت به جامعه است.

وی ابراز داشت: قدرت طلبی یکی از آفات سیاست ورزی است، خداوند به پیامبر فرمود که یک سخن را با بندگان در میان بگذار و بگو که برای خداوند قیام کنید.

حجت الاسلام شعبانی ابراز داشت: قیام برای خدا این است که بی تفاوت نبوده و دغدغه داشته باشیم و همه با هم باشیم و اگر این چنین نبود به صورت انفرادی برای اقامه قسط قیام کنید./۹۷۹/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات