۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۹
کد خبر: ۴۹۲۲۶۸
مدیر گروه اخلاق پژوهشکده فلسفه و کلام مطرح کرد؛

ماه رجب بهترین فرصت برای عبادت بندگان خاص خدا

مدیرگروه اخلاق پژوهشکده فلسفه و کلام با بیان اینکه خداوند فرصت های زیادی برای عبادت در اختیار بندگان قرار داده است، گفت: ماه رجب بهترین فرصت برای عبادت بندگان خاص خدا است.
محمدعلی مبینی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی مبینی، مدیرگروه اخلاق پژوهشکده فلسفه و کلام شامگاه سه شنبه در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تفکر انسان را به بندگی دوباره خدا دعوت می کند، گفت: عبادت خواندن نماز، رفتن به حج، گرفتن روزه و امثال این ها نیست بلکه انسان در تمامی زندگی خود می تواند مشغول به عبادت خداوند متعال باشد و این عبادت فقط با غافل نبودن از یاد و تفکر در مورد نعمات خداوند ممکن می شود.

وی افزود: خداوند در حدیث قدسی می فرماید«خَلَقْتُ الْأَشْیآءَ لِأَجْلِک، وَ خَلَقْتُک لِأَجْلی» یعنی ای انسان تمام اشیا را برای تو و تو را برای خود آفریدم که انسان باید دقت کند که خداوند تمام اشیاء را برای او که اشرف مخلوقات است آفریده و شأن انسان بالاتر از این است که به دنیا مشغول شده و اگر انسان مشغول به دنیا شود شأشن پایین آمده و عبادت او عبادت سستی خواهد شد.

مدیرگروه اخلاق پژوهشکده فلسفه و کلام با بیان اینکه آیت الله بهجت می فرمایند که اگر انسان لذت نماز را درک می کرد آن را با بالاترین لذت های مادی عوض نمی کرد، گفت: انسان زمانی که از روی بی حوصلگی نماز خوانده و قرآن تلاوت کند مفاهیم آن را درک نخواهد کرد.

حجت الاسلام مبینی افزود: خداوند می فرماید که«ای بنده من دنیا را از روی احسان به تو بخشیدم پس چرا برای به دست آوردن دنیا حرص زده و خود را دچار زحمت می کنی؛ بدان من دنیا را به تو هدیه داده ام و نیاز نیست که خود را به خاطر دنیا در مضیقه قرار دهی؛ تو برای من باش تا دنیا به دنبال تو و برای تو باشد».

وی تصریح کرد: این حدیث نشان می دهد که دنیا با بندگی خدا به دست می آید؛ اما انسان آخرت را باید با ایمان به دست آورد و امام علی(ع) در این زمینه می فرمایند که«وقتی مردم ناتوان در عبادت کوتاهی می کنند بهترین زمان برای انسان هایی زیرک است که از این غنیمت برای عبادت خدا استفاده می کنند» و در اینجا منظوز از ناتوان همان انسان های غافل است.

مدیرگروه اخلاق پژوهشکده فلسفه و کلام با بیان اینکه خداوند فرصت های زیادی برای عبادت در اختیار بندگان قرار داده است، گفت: ماه رجب بهترین فرصت برای عبادت بندگان خاص خداوند است.

حجت الاسلام مبینی با اشاره به اینکه انسان های غافل بهره ای از ماه رجب ندارند، تصریح کرد: برخلاف ماه رمضان که عمومی است و همه بندگان به آن توجه دارند، ماه رجب، ماه بندگان خاص خداوند است و تنها انسان های خاصی به آن توجه دارند به همین دلیل است که در روز قیامت تنها ماهی که مورد پرسش قرار می گیرد ماه رجب است.

وی افزود: انسان زمانی که مشغول خود شود دو فرصت را از دست می دهد یکی فرصت خود سازی و دیگر ی فرصت تبلیغ زیبایی ها دین؛ بنابراین به جای اینکه سرگرم خود شده و این فرصت ها را از دست بدهیم بهتر است از برکات ماه هایی مانند ماه رجب نهایت استفاده را داشته و در همه لحظات با تفکر درباره خدا و عدم غفلت از یاد خدا زندگی خود را سراسر بندگی خداوند قرار دهیم./968/پ202/ی

 

ارسال نظرات