۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۴۹۲۲۶۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

انتخابات باید با شور، بصیرت و دشمن شناسی همراه باشد

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: انتخابات باید با شور و شعور و توأم با بصیرت و دشمن شناسی باشد تا کشور در مسیر توسعه قرار گیرد.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به مسأله انتخابات، اظهار داشت: انتخابات باید با شور و شعور و توأم با بصیرت و دشمن شناسی باشد تا کشور در مسیر توسعه قرار گیرد.

وی با تأکید بر رعایت اخلاص در اعمال و رفتارها، خاطرنشان کرد: بعضی از اعمال که عبادی محسوب می‌شوند باید خالصانه در راه خدا انجام شوند، اگر کسی برای رضای خدا کاری انجام دهد خوشا به حال او، وگرنه بدا به حال کسی که اخلاص در عمل ندارد و دچار خسارت شده است.

حجت الاسلام حاجی زاده افزود: چرا در انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس باید افرادی جهت حضور ثبت‌نام کنند که خود می‌دانند برای کار ریاست جمهوری ساخته نشده و ملاک های لازم را ندارند و این کار مناسب آنها نیست و جز زحمت بررسی‌کنندگان صلاحیت‌ها را فراهم نکردند، ریاست جمهوری در اسلام ارزش نیست مگر اینکه برای احیای حق باشد که در این صورت ارزشی بالاتر از عبادت شب خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات اهمیت زیادی دارد همان‌گونه که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند؛ میزان رأی ملت است. جمهوری اسلامی ایران، یک حکومت اسلامی است که مقبولیت خود را از رأی مردم گرفته است و با رأی مردم پیش می‌رود و هیچ گاه نمی تواند در تقابل با مردم باشد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: رأی مردم حق‌الناس است و اگر در حق مردم جفا شود باید در روز قیامت پاسخگو بود، نباید ملاک انتخاب سرمایه داری و دارایی‌های افراد باشد، همان گونه که دیدیم در آمریکا کسی بر ریاست جمهوری نشست که دارای ثروت بود.

وی با بیان اینکه باید به کسی رأی بدهیم که اصلح، دین‌دار و اعلم باشد، گفت: کسی را انتخاب کنیم که موجب خشنودی امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب شود و مسأله اصلی جامعه یعنی بی کاری و مشکلات اقتصادی را حل کند، کسی که شجاع و انقلابی باشد و به دنبال حل مشکلات مردم باشد.

امام جمعه اهر تصریح کرد: بنابراین باید با درایت و انتخاب عاقلانه پای صندوق‌های رأی برویم و کسانی را انتخاب کنیم که آینده این کشور را بسازند و اجازه ندهند که کیان ایران اسلامی دچار عقب گرد شود، بلکه باید این کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت به جلو ببرد./۳۰۲/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات