۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۹۲۲۳۵
آیت الله طه محمدی:

نبود فیلتر مناسب برای ثبت نام در انتخابات خجالت آور است

امام جمعه همدان گفت: باید بسترهای شایسته سالاری در جامعه ایجاد شود و این که هزار و اندی نامزد ریاست جمهوری شوند مایه خجالت است و باید فیلترهای مناسبی ایجاد شود.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، فرماندار و بخشداران شهرستان همدان ظهر امروز با آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان دیدار کردند.

امام جمعه همدان در ادامه اظهار داشت: فلسفه بلند و بالای قانون مشورت متاسفانه حاصل نمی شود و دلیل آن این است که در هر کاری و رشته ای متخصص امین باید استفاده شود.

وی با اشاره به روایتی اظهار داشت: امام معصوم(ع) می فرماید هر کس مورد مشورت قرار گرفته امانت دار است و بنا نیست کسی اسرار دیگران را افشا کند.

آیت الله طه محمدی گفت: اگر کسی از دیگران مشاورت بخواهد او باید به دیگران کمک کند و اگر کسی در مقام مشورت خیانت کند خداوند عقلانیت او را از او سلب می کند.

وی با اشاره به این که در روستاها کسی رغبتی برای حضور در شوراها ندارد، گفت: این قانون درست نیست و باید درآمد شوراهای روستایی اصلاح شود.

امام جمعه همدان ابراز داشت: اگر بخواهیم درباره فلسفه شورا بحث کنیم باید افراد را رده بندی کنیم و صلاحیت آنها را بررسی کنیم و در میان درس خوانده ها باید دانست که داشتن سواد و مدرک بر مدیریت مطلوب دلالت نمی کند.

وی گفت: مدیریت امری خدادادی است که به انسان ارزانی می شود، کسانی هستند که بدون درس خواندن مدیر هستند و باید افرادی که مورد مشورت قرار می گیرند باید صاحب عقل و علم مرتبط باشند.

آیت الله طه محمدی با بیان این که امروز ستاد صیانت از خانواده یکی از ارگان های موفق در استان است، گفت: امروز بنیاد صیانت از خانواده مجموعه موفقی است که با علم و خرد به این جا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: باید برنامه ها و توانمندی های افراد مورد توجه قرار گیرد و افراد باید درباره شهر و زیبایی های آن مسائلی را بدانند.

امام جمعه همدان افزود: خداوند از جامعه رستگار، موفق و پیروز توقع دارد که مدریتی شایسته و وزین داشته باشد.

وی اظهار داشت: باید بسترهای شایسته سالاری در جامعه ایجاد شود و این که هزار و اندی نامزد ریاست جمهوری شوند مایه خجالت است و باید فیلترهای مناسبی ایجاد شود.

رییس شورای حوزه استان همدان افزود: رای مردم حق الناس است و رایی که بر خلاف مقررات داده شود این هم رای دزدی است و باید افراد لایق در این زمینه حضور داشته باشند./۹۷۹/۲۰۲/ب۱

 

 

ارسال نظرات