۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۹۲۲۲۲
مفتی اهل تسنن عراق:

توهین کنندگان به علمای سنی همپیمان تروریست‎ها هستند

مفتی اهل تسنن عراق تصریح کرد: توهین کنندگان به علمای اهل تسنن به ویژه رییس سازمان اوقاف اهل تسنن هم‎پیمان جریان‎های تروریستی هستند.
شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی اهل سنت عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل تسنن عراق در گفت‎وگو با سایت خبری «الاتجاه» به انتشار اکاذیب و تهمت علیه علمای اهل سنت به شدت واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: کسانی که چنین اقداماتی انجام می‎دهند، دست‎هایشان به خون انسان‎های بی‎گناه آلوده است و با جریان‎های تروریستی هم‌‎‎پیمان هستند.

وی افزود: برخی از سیاستمداران اهل سنت به ویژه «اسامة النجیفی معاون سابق رییس جمهور» با تخریب علمای اهل تسنن درپی دستیابی به اهداف خود هستند.

مفتی اهل تسنن عراق تصریح کرد: چرا حکومت عراق در برابر این مجرومان که خود را نماینده اهل تسنن معرفی می‎کنند، ساکت نشسته‎اند؟ ما بارها از حکومت سابق و کنونی عراق خواسته‎ایم که جلوی این افراد که هیچ گونه ارتباطی با اهل تسنن واقعی ندارند را بگیرند.

وی ادامه داد: این سیاستمداران دارای رسانه‎های قوی برای گسترش فتنه و ایجاد جنگ طائفه‎ای هستند.

شیخ الصمیدعی اظهار داشت: بسیاری از اتهام‎های که علیه عبدالطیف الهمیم رییس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق مطرح می‎شود، جنبه سیاسی و شخصی دارد که با اهداف تخریب چهره این عالم سنی صورت می‎گیرد.

گفتنی است که عالیه نصیف نماینده مجلس عراق در جلسات مجلس سؤال‎هایی درباره فساد مالی عبداللطیف الهمیم مطرح کرده است.

برخی از اتهامات وارده به مسؤولان امور اوقاف سنی برداشت مبلغ 2 میلیارد و 364 میلیون دینار (نزدیک به 2 میلیون دلار) از اموال وقفی است.

طالب الخربیط یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز چندی پیش خواستار استیضاح الهمیم به اتهام فساد مالی شده بود./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات