۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۹۲۲۱۲

چند خبرکوتاه از خوزستان

برگزاری مراسم رژه روز ارتش در اهواز، تشکیل ۶۷ هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان، تجلیل از هنرمند شهید مدافع حرم در اهواز و افتتاح ساختمان جدید جامعه النور اهواز چند خبرکوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح مستقر خوزستان در اهواز و همزمان با سراسر کشور رژه رفتند.

در این مراسم که مسؤولان نظامی و انتظامی استان حضور داشتند، امیر سرتیپ دوم علی ظریفی ‌یگانه، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش پس از پیام تاریخی امام خمینی(ره) در سال 1358 حمایت خود را از انقلاب اسلامی اعلام کرد، گفت: ارتش در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی توانست پاسخ پیام امام خمینی(ره) را داده و وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با خون پاک شهدا به اثبات برساند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی اکنون با ولایتمداری به عنوان بازوی توانمند در کنار سایر همرزمان در سپاه پاسداران و نیروی انتظامی همانند گذشته آمادگی دفاع از آرمان‌ های جمهوری اسلامی را به پیروی از فرمانده کل قوا در اقصی نقاط ایران دارد و می‌تواند همان ماموریت ‌های گذشته را اکنون نیز عهده‌دار شود.

این مقام مسؤول با اشاره به توانمندی و آمادگی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه جنوب غرب کشور اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به خوبی توانسته است امنیت را در مرزهای ایران با کمک سایر نظامیان برقرار کند.

امیر ظریفی یگانه با بیان اینکه تأمین امنیت بیش از نیمی از مرزهای خوزستان بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران و در منطقه جنوب غرب است، خاطرنشان کرد: اکنون در نقطه صفر مرزی خوزستان امنیت پایدار برقرار است و حتی در فاصله 50 متری از میله‌ های مرزی فعالیت ‌های اقتصادی انجام می‌شود.

وی گفت: در روزهای آغاز جنگ تحمیلی ارتش به خوبی توانست دشمن متجاوز عراق را که با 12 لشکر مجهز به میدان آمده بود، متوقف کند.

۶۷ هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان تشکیل شد

علی حسین حسین زاده، رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: هیأت های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 67 شهرستان و بخش استان تشکیل شدند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان اظهار کرد: این هیات های اجرایی در 27 شهرستان و 40 بخش مستقل خوزستان تشکیل شده اند و بر اساس قانون از امروز وظیفه مشخص کردن تعداد شعب اخذ رای و اعضای صندوق ها را بر عهده دارند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه هیأت اجرایی دارای 13 عضو است، ابراز داشت: طبق قانون 30 نفر از معتمدان توسط فرماندار و با نظارت هیات های نظارت معرفی می شوند که براساس انتخابات از بین آنها 9 نفر به عنوان عضو اصلی و چهار عضو علی البدل هیأت اجرایی در هر شهرستان و بخش تعیین می شوند.

این مقام مسؤول بیان کرد: بر اساس انتخابات گذشته و برآورد اولیه تعداد شعب سه هزار و 500 تا سه هزار و 700 پیش بینی شده است.

حسین زاده همچنین درباره روند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی به اتمام رسیده و لیست نامزدهای تایید شده به هیات های نظارت ارسال شده است.

وی افزود: هیات های نظارت هفت روز مهلت دارند که داوطلبان تایید شده را مورد بررسی قرار دهند و پس از آن نتایج را به فرمانداری ها اعلام کنند که فرمانداران نیز به صورت محرمانه نتایج را به داوطلبان ابلاغ می کنند.

بر اساس این گزارش، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت سال 1396 در کشور برگزار خواهد شد.

همچنین در چهار شهر خوزستان (خرمشهر، ماهشهر، امیدیه و بهبهان) انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

تجلیل از هنرمند شهید مدافع حرم در اهواز

در هفته هنر انقلاب اسلامی جمعی از هنرمندان از خانواده هنرمند شهید مدافع حرم تجلیل کردند.

در این برنامه از فعالیت‌های فرهنگی و هنری  هنرمند شهید عبدالکریم اصل‌غوابش  از شهدای مدافع حرم اهواز قدردانی شد.

غدیرزاده به نمایندگی از هنرمندان در این برنامه گفت: ما هرگز نخواهیم توانست از فعالیت‌های شهیدان معظم را آنطور که شایسته است تقدیر نماییم اما در حد توانمان قدردان همیشگی این عزیزان هستیم باشد که بتوانیم در مسیر فعالیت‌های آنان، قدمی هرچند ناچیز برداریم.

شهید عبدالکریم اصل‌غوابش از شهدای مدافع حرم خوزستان و اهواز در سال 1348 به دنیا آمد و در تاریخ 19 تیرماه سال 1394 در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه خاتون (س) در سوریه شهید شد.

افتتاح ساختمان جدید جامعه النور اهواز

منصوره ملتجی، مدیر مؤسسه قرآنی جامعه‌النور اهواز از افتتاح ساختمان جدید این مؤسسه خبر داد.

وی با بیان اینکه پیش از این ساختمان مؤسسه در خیابان ۱۲ منطقه پاداد اهواز در حال فعالیت است، افزود: نیمه شعبان و در سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) ساختمان جدید این مؤسسه افتتاح خواهد شد.

ملتجی با اشاره به اینکه مالک ساختمان قبلی این مؤسسه با دیدن فعالیت‌های این مؤسسه و همکاری با این مؤسسه پیشنهاد انتقال به ساختمان دیگری را به ما ارائه داد، افزود: ساختمان جدید نیز در خیابان ۹ منطقه پادادشهر واقع شده است.

مدیر مؤسسه قرآنی جامعه‌النور اهواز با اظهار به اینکه ساختمان جدید به صورت رایگان توسط مالک در اختیار این مؤسسه قرار داده شده است، افزود: این ساختمان با متراژ پانصد متر می‌تواند ظرفیت خوبی در امر آموزش قرآن به قرآن‌آموزان باشد.

وی گفت: در مراسم افتتاحیه این ساختمان از مسئولان استانی دعوت خواهد شد./945۶/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات