۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۹۲۱۹۵
نظر آزاد؛

نظر شما درباره اهمیت و چگونگی تحقق اقتصاد مقاومتی چیست؟

اینکه اقتصاد مقاومتی چیست و چگونه محقق خواهد شد، موضوعی است که این بار جوابش را از مخاطبان خبرگزاری رسا خواهیم پرسید.
نظرآزاد

به گزارش سرویس مخاطبین خبرگزاری رسا، "اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال" موضوعی است که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال 1396 انتخاب شده است. در این مقام درصددیم تا نظرات مخاطبان و کاربران گرامی خبرگزاری رسا را در این موضوع منتشر کنیم.

شما می توانید از طریق شماره 09192950818 و آی دی MokhatabaneRasa@ درتلگرام یا در پایین این خبر در بخش نظرات، نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را با اسم واقعی یا مجازی بیان کنید.

این خبر با نظرات شما در حال تکمیل شدن است./۹۰۱/

ولی نژاد - مازندران: اقتصاد مقاومتی یک طرح مهم، بزرگ و لازمی هست که اگه  درست انجام بشه کشور در شرایط سخت و بحرانی مشکلی نخواهد داست. اتکا به خداوند و امید به کار و تلاش داخلی ها کجا و چشم امید داشتن به دنیا  و غرب که ذره ای به قول و حرف های خود پایبند نیستند کجا ..؟ مردم در ایجاد و موفقیت این طرح نقش دارند ولی این دولت است که اگر بخواهد به راحتی می تواند این کار را بکند و شکی توش نیست. باور کنید اگه یک دولتی کفش های خودش را در بیاورد بدون منفعت طلبی برای مردم کار کند خدا می داند مردم برای او و طرح های او سر وکله می شکنند. فقط یه چیز می خواهد  اونم  اینه :قوه مجریه باید به دست کسی باشه که اعتقاد واقعی  به اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مرتضی شریعتی- قم: بنظرم مهمترین مولفه اقتصاد مقاومتی صرفه جویی یا همان عدم اسراف است که درست مصرف کردن و بهینه مصرف کردن باید آموزش داده شود و بعد از آن باید کار کردن ارزش شود و بی کاری عیب شمرده شود...

حسین امیری - قم: اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی به مدیرانی نیاز دارد که از عمق جان این مقوله را باور داشته باشند؛ با سخن پراکنی و شعار و حرف راه به جایی نخواهیم برد. مدیران مولتی میلیاردر هیچ انگیزه و رغبتی برای پیگیری اقتصاد مقاومتی نداشته و نخواهند داشت.

حمزه عبادی - تهران: باید مواردی همچون حمایت از تولید ملی، کاهش وابستگی به درآمد نفت، اولویت تولید بر واردات، حمایت جدی مسئولان، اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی رعایت شود. البته تحقق اقتصاد مقاومتی صرفاً با مشارکت مردمی امکان پذیر است و برای بالابردن مشارکت مردمی باید از هر نوع فعالیت اقتصادی مردمی استقبال کرد.

احسان - قزوین: باید بعد مادی نظام اسلامی را تقویت کنیم و با رویکردی پیش بینی گرایانه و آینده گرایانه نسبت به مسائل اقتصادی عمل کنیم.

شفیعی - آذربایجان شرقی: در اسلام اقتصاد مطرح شده است اما هدف رسیدن و پرداختن به آن در پناه رسیدن به هدف عالی از خلقت است و به همین دلیل جهاد اقتصادی جهاد فرهنگی را به دنبال دارد و اسلام خواهان جهان اقتصادی همراه با جهاد فرهنگی است.

علی تقی پور- اصفهان: نظام اقتصادی که جمهوری اسلامی می تواند به دنیا معرفی کند، حرکت برای ساخت دنیا در راه خداوند است و نظام اسلامی می خواهد این مدل اقتصادی جدید را به دنیا عرضه کند.

محمدی- تهران: نظام اسلامی ایران در طول این سالها شاهد پیشرفت در عرصه های اقتصادی بوده است که دشمنان و بدخواهان ملت ایران به خصوص بعد از جریان فتنه درصدد بودند تا در این مسیر وقفه ایجاد کنند که مقام معظم رهبری با عنایت به این مساله در چند سال پیاپی مساله های اقتصادی را به عنوان شعار سال مطرح کردند.

میلاد اسکندری- ورامین: امروز باید بنگاه های اقتصادی راهکارهای ارزان تر شدن تولید را بررسی و سامان دهند و با راهکارهای اقتصاد مقاومتی بر مشکلات فایق آیند.

رستمی - زنجان: برای تحقق تولید و اشتغال ضروری است تا ظرفیت های مغفول مانده درکشور استفاده شود و تمامی مسائل مورد نیاز مدنظر قرار گیرد. برای یک جهش اقتصادی مثبت باید تمامی جوانب را مدنظر قرار دهیم و در اجرایی شدن اقتصاد اسلامی تلاش کنیم.

محمد مهدوی فر- اصفهان: اتصال زنجیره تولید فکر و اندیشه با صنعت و بازار، افزایش سطح کمی و کیفی پژوهش ها و تحقیقات کاربردی وتوسعه محور و مشارکت بخش خصوصی، از لوازم اصلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

سیدمحمدرضا حسنی- خراسان جنوبی: پیشرفت اقتصادی، جبران عقب ماندگی ها و حرکت در مسیر پیشرفت بی تردید با عملکردهای معمول اقتصادی میسر نخواهد بود و نیازمند همت و تلاش علمی و عملی مضاعف مردم و مسوولان است.

مهدوی روش- قم: در تولید باید بیشترین تلاش برای تولید ثروت ملی انجام شود، تولید اشتغال یکی از مهمترین بخش های اقتصاد تولیدی است.

محمدباقر صحرایی - علی آباد ممسنی: به نظر من بهترین عمل در تحقق اقتصاد مقاومتی جلوگیری از فعالیت قاچاقچی های کلان و همچنین حمایت از بنگاههای تولیدی داخلی است.

قائمی- خراسان رضوی: امروز باید تمام نیازهای خود را در درون جامعه برآورده کنیم و با خوداتکایی و کوشش واردات را به حداقل برسانیم.

ارسال نظرات