۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۹۲۱۹۱
استاندار ایالت سنده پاکستان:

روحانیان از سخنرانی‎های فتنه آفرین اجتناب کند

استاندار ایالت سنده پاکستان در دیدار با هیئت مجمع علمای شیعه پاکستان گفت: روحانیان در برقراری صلح و امنیت کشور نقش برجسته ای ایفا کنند.
محمد زبیر حجت الاسلام سید ناظر عباس تقوی

به گزارش خبرگزاری رسا، ھیئت مجمع علمای شیعه پاکستان به ریاست حجت الاسلام سید ناظر عباس تقوی رییس مجمع علمای شیعه در ایالت سندہ پاکستان با محمد زبیر استاندار ایالت سندہ، در استانداری شھر کراچی دیدار و گفتگو کرد.

محمد زبیر با بیان این که روحانیان در تقویت اتحاد ملی و مذھبی، تحمل و بردباری، اخوت و برادری نقش عمدہ ای ایفا کنند، افزود: علما، بزرگان و رھبران دینی در گذشته نقش موثری در آرامش جامعه داشته اند.

وی ائمه جمعه و جماعت و سخنران ھا را به پرھیز از سخنرانی ھای فتنه آفرین دعوت کرد و گفت: منابر حسینیه ھا، مساجد و دیگر مراکز اجتماعی جایگاہ تبلیغ اسلام و نشر پیام صلح و دوستی هستند.

استاندار ایالت سندہ با اشارہ به این که دین اسلام درس دوستی و ھماھنگی با پیروان دیگر مذاھب می دھد ابراز داشت: احکام و قوانین اسلام، جامع ترین احکام به شمار آمده که با دیگر ملت ھا زندگی مسالمت آمیز را توصیه می کنند.

حجت الاسلام تقوی نیز در این دیدار بر مساعدت و ھمکاری اعضای این مجمع در برقراری صلح امنیت در کشور تاکید کرد و گفت: حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی رییس مجمع علمای شیعه و رھبر شیعیان پاکستان ھموارہ مردم را به بردباری و حسن رفتار با پیروان دیگر مذاھب دعوت می کند.

وی با بیان این که شیعیان بیشترین قربانی تروریسم در پاکستان بودہ اند، افزود: امنیت کشور با جلوگیری از فعالیت ھای گروہ ھای تکفیری باز خواھد گشت./988/ب۹۰۲/د

اشھد نقوی
ارسال نظرات