۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۹۲۱۸۰
امام جمعه دهدز:

نخبگان به تبیین شاخصه های رجال سیاسی برای عموم بپردازند

امام جمعه دهدز با اشاره به تعدد نامنویسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: نخبگان ملت به دور از منافع سیاسی و منفعت طلبی احزاب و گروه ها رجال سیاسی را تعریف و تشریح کنند.
انتخابات شوراها

حجت الاسلام سیدمراد حسینی، امام جمعه دهدز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز بیان داشت: تعدد زیاد شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری تبعات منفی دارد که با اصلاح قانون باید اصلاح شود.

امام جمعه دهدز با اشاره به نحوه ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: در بحث انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توجه زیادی به شرایط و محدودیت های نحوه ثبت نام افراد شده است که این جای تقدیر دارد اما متاسفانه در بحث انتخابات ریاست جمهوری که بسیار حائز اهمیت است توجه آن چنانی به نحوه ثبت نام افراد نشده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی دهدز در رابطه با شرایط احراز داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری افزود: برخی از افراد بعد از احراز شرایط امکان رد صلاحیت آنان وجود دارد و باید قانونی وضع شود که این افراد پیش از ثبت نام، شرایط آنان را تعریف کرد تا فضای منفی در سطح جامعه وجود نیاید.

حجت الاسلام حسینی در رابطه با اشخاصی که در انتخابات ریاست جمهوری نامنویسی کردند و خود را رجل سیاسی می دانند، خاطرنشان کرد: تعریف رجل سیاسی و معیارهای آن توسط شورای نگهبان است و اشخاصی که نامنویسی کرده اند باید خود را براساس معیارهای این شورا منطبق کنند.

وی در ادامه تشریح رجل سیاسی افزود: باید نخبگان ملت به دور از منافع سیاسی و منفعت طلبی احزاب و گروه ها این رجل سیاسی را تعریف و تشریح کنند.

امام جمعه دهدز در آخر خاطرنشان کرد: امیدواریم در رابطه با نحوه نامنویسی اشخاص در ریاست جمهوری اصلاحاتی در قانون وضع شود و در مورد رجل سیاسی هم نخبگان ملت به طور جدی به آن بپردازند./946۶/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات