۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۴۹۲۱۶۱
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

انتخاب مدیر انقلابی گره گشایی مشکلات مردم است

آیت‌الله حیدری به برخی شاخصه های یک رییس جمهور اصلح اشاره کرد و انتخاب یک مدیر انقلابی را گره گشایی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانست.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به نام نویسی نجومی افراد در انتخابات اشاره کرد و از این وضعیت انتقاد کرد.

وی حضور افراد جهت نام نویسی در انتخابات را از دو حیث مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: این استقبال را از حیثی می توان نشان علاقه مندی مردم و نامزدها به شرکت در انتخابات دانست که تداعی کننده اعتماد مردم به نظام است و این را می توان اقدام مثبت تلقی کرد.

از سوی دیگر برخی حتی از شرایط اولیه نام نویسی برخوردار نیستند؛ ولی در این عرصه پا نهاده اند؛ این قابل پذیرش نیست و نمی توان از آن به عنوان یک حرکت مثبت یاد کرد؛ زیرا کسی دارای سابقه قضایی و قانونی است و خود نیز این کاستی ها عینی را در خود دیده است، چگونه اجازه می دهد در عرصه انتخابات و نام نویسی اقدام کند؟

البته این نام نویسی نجومی هشداری بود تا مسؤولان برای این وضعیت قوانینی تعیین کنند که هر کسی به خود اجازه ندهد تا قوانین را به سخره بگیرد و در این عرصه گام بردارد و بخواهد ابزار تبلیغاتی شبکه های خارجی باشد.

پس از انتقاد از وضعیت نام نویسی ها به شرایط و وظایف مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم به عنوان یک تکلیف شرعی در انتخابات حضوری پروشور و فعال داشته باشیم. البته ضروری است که در انتخابات اصلح تلاش کنیم و راهکار آن هم معیارهای است که رهبر انقلاب اسلامی در این باره بیان فرموده اند.

وی با بیان اینکه در انتخاب فرد اصلح باید معیارها و ملاک های اصلح بودن مشخص شود، اظهار داشت: اصلح جنبه نسبی دارد و در میان نامزدها آن کسی که مدیریت، تعهد، صداقت، روحیه انقلابی و مردم داری بیشتری داشته باشد، اصلح تر بوده و شایستگی انتخاب را دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عقلانیت، ترجیح مصالح ملت، انقلاب و نظام اسلامی برخواسته های شخصی، دوری از اشرافی گری و برون گرایی و عدم فریفتگی در برابر غرب را از ویژگی های مثبت نامزد اصلح عنوان کرد و گفت: اشرافی گری، برون گرایی و تعلق خاطر به غرب ویژگی های منفی نامزد انتخاباتی است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه چگونگی شناخت و تشخیص فرد اصلح از طریق سوابق و رزومه شخصی، کارآیی و کارآمدی در کشورداری، اظهارات و مواضع فکری و سیاسی و عملی امکان پذیر است، ادامه داد: چنین معیارهایی در شناخت نامزد اصلح مؤثر هستند و در صورتی که عموم از شناخت نامزد اصلح عاجز باشند؛ چنین امری با مراجعه به گروه ها، افراد زبده، معتمدان و کسانی که مرجعیت اجتماعی داشته و توانایی راهنمایی در انتخاب اصلح را دارند، امکان پذیر است.

 

آیت الله حیدری تأکید کرد که مراجعه به افراد معتمد و انقلابی در انتخاب نامزد اصلح بسیار تأثیرگذار و راهگشا خواهد بود./9456/ 302/ص

ارسال نظرات