۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۹۲۱۳۶
امام جمعه دامغان:

مسؤولان از انتقاد سازنده رسانه‌ها گریزان نباشند

امام جمعه دامغان گفت: اصحاب رسانه سهم بسزایی در توسعه و حرکت کشور دارند و باید با باور جایگاه خود، تبیین این جایگاه نزد مدیران و فرهنگ‌سازی اطلاع رسانی شفاف و سازنده این حرکت را سرعت بخشند.
امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در بازدید از دفتر خبری صدا و سیمای استان سمنان در دامغان، ضمن قدردانی از تلاش‌های مسؤول دفتر خبری و خبرنگار سیمای سمنان در این شهرستان، همکاران وی و دیگر اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها و مطبوعات دامغان، اظهار داشت: خبرصادقانه و بیان مشکلات و کاستی ها در کنار موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها، بی‌تردید سبب ارتقا و توسعه شهرستان و ترمیم خلأها و ضعف‌ها می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه نقل صادقانه اخبار و وقایع، ذکر و انعکاس اتفاقات و انتقاداتی که به نفع مردم و پیشرفت آحاد افراد جامعه است، بی‌شک همچون امیدآفرینی از انتشار اخبار موفقیت‌ها، پیشرفت‌ها و توسعه‌ها سازنده و سودمند خواهد بود و گاه نقش تلنگری به مسؤولان امور را ایفا می‌کند.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه مجموعه خدوم دفتر خبری صدا و سیمای شهرستان و سایر اصحاب رسانه از انتقاد سازنده و بیان مشکلات جامعه با حسن نیت و هدف رفع کاستی‌ها ابایی نداشته باشند و بدانند امام جمعه شهرستان در خط مقدم تلاش برای توسعه دامغان، حامی فعالان رسانه است، تصریح کرد: مسؤولان و مدیران از انتقاد سازنده رسانه‌ها گریزان نباشند و از حضور خبرنگار صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات به‌عنوان بازوانی توانمند در توسعه شهرستان در جلسات خود استقبال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان خاطر‌نشان کرد: معضلات را نشان دهید، اخبار و رخدادها را صادقانه با حفظ امانت، عدم تصرف در محتوا، بدون غرض و با سمت و سوی اصلاح و ترمیم مشکلات و کاستی‌ها منعکس و منتشر کنید، توانمندی‌ها و سهم بسزای خود را در شناساندن شهرستان و ظرفیت‌های آن نشان دهید و از بی‌مهری‌ها هراسی نداشته باشید.

وی تصریح کرد: انتقال و نشر مفاهیم و محتوای غنی فرهنگ منطقه، معرفی ظرفیت‌های فراوان تاریخی، جغرافیایی، معنوی، علمی، اقتصادی، طبیعی و گردشگری و ... شهرستان دامغان، معرفی علما، اندیشمندان، شعرا و ادبا و فرهیختگان، ظرفیت‌های سه حوزه علمیه برادران، دو حوزه علمیه خواهران و هشت مرکز دانشگاهی از تأثیرات مهم اصحاب رسانه و به‌ویژه رسانه ملی است.

قربانعلی قریب خبرنگار و مسؤول دفتر خبری صدا و سیما سمنان در دامغان نیز در این نشست با اشاره به اینکه این دفتر خبری به عنوان نخستین ساختمان رسمی دفاتر خبری شهرستان‌های استان سمنان، در سال 89 افتتاح شد؛ گفت: حمایت امام جمعه و مسؤولان ارشد شهرستان از فعالیت‌های دفتر خبری سیما، توجه به جایگاه و خدمات اصحاب رسانه و همکاری بیش از پیش مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌تواند گام بزرگی در مسیر ارتقاء شهرستان دامغان باشد.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در دامغان خاطرنشان کرد: ماهانه 110 تا 140 خبر از سوی دفتر خبری سیمای سمنان در دامغان در بخش‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تولیدی با موضوعات مختلف تولید و تدوین می‌شود که افزون بر اخبار شبکه استانی سمنان از شبکه خبر و دیگر شبکه‌های رسانه ملی پخش می‌شود./202/977/ب1

ارسال نظرات