۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۹۲۰۹۲
سردار کریمیان:

سپاه فدایی مردم و انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی گفت: سپاه به دنبال انجام تکلیف و وظیفه دفاع از انقلاب اسلامی ایران است و تنها با نقشه راه رهبری پیش می رود.
سردار کريميان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز که در آستانه دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترتیب یافت، اظهار داشت: اساس تشکیل سپاه برای خلاء کردن امنیتی و انتظامی در اوایل انقلاب اسلامی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت عمق‌بخشی داخلی، انجام فعالیت های فرهنگی و مقابله با تهدیدات نرم دشمن ماموریت ذاتی سپاه های استانی است، ضمن این‌که سپاه در تأمین امنیت و فعالیت های دفاعی و نظامی در صحنه حضور دارد، جنبه نظامی‌گری سپاه در دوران جنگ بیشتر نمود پیدا می کند.

فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای نظام وظیفه ذاتی سپاه است، تصریح کرد: سپاه بر نحوه مدیریت کشور نقد منصفانه دارد، امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام ملی نیاز داریم، هر سخن اختلاف‌برانگیزی که از دهان هر کسی باشد، خائن به ملت و نظام است.

سردار کریمیان گفت: بنا به فرموده رهبر انقلاب ما هم اکنون در وسط میان جنگ هستیم؛ سپاه بدون لحظه‌ای خستگی همواره در تأمین امنیت پایدار کشور تلاش می کند و در مسیر دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی همواره مطیع امر ولایت فقیه و در راستای تأمین منافع ملت ایران می کوشد.

وی با اشاره به رهنمودهای ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی پنج مرحله‌ای است که بایستی طی شود؛ امروز نظام اسلامی با جنگ نرم دشمنان مواجه است، باید با جریان‌شناسی و دشمن‌شناسی بر دشمن اشرافیت داشته باشیم.

فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار داشت: نظامی که اقتصاد موفق نداشته باشد، نمی تواند به استقلال سیاسی برسد، اگر استقلال سیاسی نداشته باشیم، تمامی آرمان های انقلاب در حد شعار باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به این‌که چالش های اساسی امروز انقلاب اسلامی به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می شود، گفت: در عرصه خارجی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و در داخل با نفوذ و گسترش افکار لیبرالیستی و سکولاریستی مواجه هستیم که می تواند نظام اسلامی را با چالش های عدیده مواجه کند.

سردار کریمیان افزود: چالش های داخلی به مراتب حساس تر و مهم‌تر از چالش های خارجی است، چرا که اگر دشمنان از درون چراغ سبزی دریافت نکنند، جرأت جسارت پیدا نخواهند کرد، اکنون ظرفییت های بسیاری برای دشمن برای ترویج تفکر سکولاریستی در داخل کشور و بدنه نظام حاصل شده است که باید نسبت به این مسأله هوشیار باشیم.

وی خطاب به دلسوزان نظام اسلامی گفت: این سخن رهبری را جدی بگیریم که هم اکنون در وسط میدان جنگ هستیم و در وسط میدان نمی توان جای خواب، منفت‌طلبی نیست، منافع مردم و انقلاب در اولویت اول و هر کسی در عمل اینگونه باشد، از منظر ملت مورد قبول خواهد بود، اما اگر شعار با عمل متفاوت باشد و  از بسترهای حاکمیت برای نفع خود و ترویج روحیه اشرافی گری استفاده شود، محکوم هستند.

یکی از اساسی ترین چالش های پیش روی انقلاب بحق تقابل انقلابی‌گری و اشرافی گری است، باید شاخص های انقلابی گری را به نخبگان و جوانان جامعه تشریح کنیم، بدانیم که سعادت دنیا و آخرت در روحیه انقلابی‌گری است؛ البته بدست آوردن ثروت مشروع و هزینه آن در راه مشروع از نظر اسلام هیچ ایرادی ندارد.

وی با اشاره به این‌که سپاه به دنبال انجام تکلیف و وظیفه دفاع از انقلاب اسلامی ایران است و تنها با نقشه راه رهبری پیش می رود، یادآور شد: سپاه در مردم‌داری و مردم‌یاری همواره حرف اول را زده است، سپاه فدایی مردم و انقلاب اسلامی است و هر کجا که احساس کند در راستای محرومیت‌زدایی، سازندگی و دفاع از منافع ملت وارد صحنه شده است.

در ادامه نشست سرهنگ گل‌محمدزاده، معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات سپاه استان در امدادرسانی و رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان شهرهای آذرشهر و عجب‌شیر، اظهار داشت: از نخستین دقایق وقوع سیل در بسیجیان و پاسداران به منطقه اعزام شدند و کار امدادرسانی را آغاز کردند.

وی با بیان این‌که در روستای چنار عجب‌شیر بحث یافتن مفقودین از همان شب حادثه آغاز شد، خاطرنشان کرد: با بکارگیری گردان‌های امام حسین و بیت المقدس تا انتهای مسیر آبریز به دریاچه ارومیه کار یافتن دیگر مفقودین ادامه دارد و تاکنون در عجب‌شیر با هماهنگی مدیریت بحران توانستیم پیکر 18 مفقود حادثه را پیدا کنیم.

سرهنگ گل‌محمدزاده افزود: سیل در آذرشهر متفاوت با حادثه عجب شیر بود، در این منطقه 150 مترمکعب بر ثانیه دبی آب سیل بوده است، از هفت ماشین مفقود شده 5 ماشین پیدا شده است، قرارگاه خاتم الانبیاء مستقر در آذرشهر توانست از نخستین ساعات وقوع سیل کار یافتن مفقودین را آغاز کند و با بکارگیری ادوات فنی و مهندسی اتومبیل‌های دفن شده در گل و لای را بیرون آورد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که سپاه در بحث لایروبی رودخانه های آذرشهر و عجب‌شیر اقدامات خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: سپاه و بسیج این آمادگی را دارد که نسبت به بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده در جریان سیل اخیر در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کند.

وی با بیان این‌که افتخار سپاه در کنار مردم و همراه با مردم بودن است، ادامه داد: سپاه آماده است؛ بلافاصله بعد از تعیین مکان جابجایی خانه‌های روستایی، در بحث آماده سازی و ساخت خانه‌های روستائیان در صحنه حضور داشته باشد.

سرهنگ گل‌محمدزاده ادامه داد: متأسفانه با مشاهده صحنه حادثه خواهیم یافت که در مواردی راه‌ها و مسیرهای عبور و مرور اتومبیل ها با تعرض به حریم رودخانه‌ها بوده است، که باید اصلاح شود؛ در روستای چنار؛ حریم رودخانه ها رعایت نشده بود و به فاصله چهار متری رودخانه خانه‌های روستایی قرار داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر موضع سپاه در انتخابات آینده اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به وظایف ذاتی و قانونی خود در راستای تقویت وحدت ملی، صیانت از سرمایه اجتماعی، ترویج آرمان های انقلاب اسلامی و گفتمان امام و رهبری در بحث انتخابات اقدام می کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی افزود: پرهیز از هر گونه تعرض به اصل ولایت فقیه و مقابله با دوقطبی شدن انقلاب اسلامی، حضور حداکثری مردم در انتخابات، انتخاب اصلح با توجه به ملاک ها و شاخص های رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تأکید سپاه است./935/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات