۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۴۹۲۰۳۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تمدن غرب سرابی پوچ و بی محتوا است/ غرب یک طویله آباد است

استاد برجسته درس تفسیر با بیان اینکه کاربرد علوم غربی برای جسم انسان است و این علوم راهی به قلب و روح انسان ندارند، گفت: تمدن غرب چیزی جز سراب نیست.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد برجسته درس تفسیر، دوشنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به حدیثی از حضرت رسول(ص) گفت: حضرت رسول(ص) صلاح و فساد تمامی جوارح و اعضای بدن را در گرو صلاح و فساد قلب می دانند.

وی افزود: حضرت رسول(ص) می فرمایند که در وجود شما مردم پاره گوشتی است که اگر این پاره گوشت سامان و صلاح داشته باشد، اعضا و جوارح شما، چشم، گوش، زبان، شکم، غریزه و گام های شما سر و سامان خواهد داشت اما اگر این پاره گوشت تباهی داشته باشد، فساد داشته باشد همه اعضای و جوارح شما تباه خواهد شد.

استاد برجسته درس تفسیر تصریح کرد: وقتی قلب دچار فسادی مانند طمع باشد انسان حدود پروردگار عالم را در رابطه با مال با کلنگ طمع خراب می کند و از کسب مشروع، کار معقول، فعالیت پاک رد شده و وارد رشوه، غصب،  ربا و اختلاس می شود که برای ورود به این مکاسب محرمه ناچار است از تمامی اعضا و جوارح خود کمک بگیرد و به این ترتیب تمام جوارح او دچار فساد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اظهار کرد: کلنگ طمع تمام مرزهای و حدود الهی را پشت سر گذاشته و وارد مفاسد مالی شده و همانطور که بیان شد تمام اعضا و جوارح انسان برای به دست آوردن مال حرام به او کمک می کنند.

وی افزود: آدمی که حسادت کرده و چشم دیدن نعمات الهی را به کسی ندارد، طبق رهنمودهای مرحوم کلینی حسد مانند آتش است و فردی که حسود است برای ضربه زدن به طرف مقابل تمامی توان خود را به کار گرفته و از تمامی جوارح خود استفاده کرده و به این ترتیب تمامی جوارح خود را به فساد آلوده می کند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه تنها علمی که حلال مشکلات بشر است علم الهی است، گفت: کاربرد علوم غربی برای جسم انسان است و این علوم راهی به قلب و روح انسان ندارند و عامل تربیت و ادب انسان نیستند زیرا اگر این چنین بودند تک تک اروپاییان مظهر علم و ادب بودند و امروزه ریشه مشکلات غرب نیز در این موضوع نهفته است که غربی ها از علوم باطنی بی بهره هستند و علم اگر باطنی نباشد به قلب انسان راه ندارد به همین دلیل غربی ها حتی قادر به شناخت انسان نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان افق معرفت الله است، گفت: شناخت انسان تنهابه وسیله علوم الهی ممکن است و علوم غربی قادر به شناخت انسان نبوده و انسان را تنها مجموعه ای از کنش و واکنش های شیمیایی می دانند.

وی افزود: انسان در علوم الهی وجه الله است در حالی که علوم غربی انسان را پست ترین و اسفل سافلین حیوانات می دانند و انسان را به اسفل سافلین کشانده اند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه علوم غیر الهی فقط عهده دار بدن بوده و تنها می توانند با فناوری زمینه انتقال و حمل و نقل بدن ها را فراهم کنند، افزود: اما این علوم غربی هیچ ارتباطی با روح ، تربیت و ادب انسان ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه غرب چیزی جز سراب نبوده و در آنجا هیچ حقیقتی وجود ندارد، ادامه داد: آمریکا و اروپا مانند طویله گوسفندان تنها یک طویله آباد است و هیچ چیز دیگری ندارند.

وی با تأکید بر اینکه مثال غربیان مثال«اولئک کالانعام بل هم اضل» است و آنها تنها مانند چهار پایانی هستند که کتاب حمل می کند، تصریح کرد: اروپا و آمریکا بهشت نیست بلکه بهشت عبودیت پرودگار و گریه بر امام حسین(ع) است.

استاد درس تفسیر با بیان اینکه عمل انسان یا خود بهشت یا جهنم است، ادامه داد: قرآن می فرماید که سوخت جهنم خود مردم هستند و این یعنی اینکه خود عمل انسان موجب ایجاد و به وجود آمدن بهشت و جهنم می شود./837/پ202/ی

 

ارسال نظرات