۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۹۲۰۱۰
امام جمعه تبریز:

حمل و نقل از امتیازات اختصاصی بشر است

آیت الله مجتهد شبستری گفت: بیان مسأله حمل و نقل در کنار کرامت بخشیدن به انسان نشان از اهمیت و ارزش نعمت حمل و نقل است که حمل و نقل هوایی به جهت تسریع در ارتباطات یک امتیاز ویژه دارد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امروز در دیدار مسؤولان و جمعی از پرسنل شرکت هواپیمایی آتا با تأکید بر حفظ امنیت جان مسافران هواپیمایی، اظهار داشت: پروازهای هوایی باید به گونه ای باشد که قبل از پرواز از سالم بودن هواپیمای از لحاظ فنی اطمینان حاصل کرد.

وی با بیان اینکه جان انسان‌ها محترم است و باید نهایت تلاش را در صیانت از جان مسافران به کار بست، افزود: در قرآن کریم حمل و نقل از امتیازات بشر عنوان می شود که در آیه 70 سوره مبارکه وارد شده است، در این آیه خداوند متعال می فرماید که انسان را کرامت بخشیدیم و و آنها را در خشکى و دریا حمل کردیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تکریم الهی تنها به بنی آدم اختصاص یافته است، ادامه داد: سایر موجودات از این تکریم بی بهره‌اند چرا که خداوند متعال می فرماید «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی‏ آدَمَ» و به تحقیق ما فرزندان آدم را کرامت بخشیدیم.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل، خاطرنشان کرد: آیات قرآن به اهمیت حمل و نقل اشاره می کند و آن را در کنار تعبیر کرامت بخشی به فرزندان آدم بیان می کند که نشان از اهمیت و ارزش نعمت حمل و نقل است، در این میان حمل و نقل هوایی به جهت تسریع در ارتباطات یک امتیاز ویژه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حمل و نقل هوایی زمانی از اهمیت دوچندانی برخوردارد می شود که مردم می توانند به جهت سرعت انتقال در این نوع حمل و نقل در زمان خود صرفه جویی کند، بنابراین مسأله حمل و نقل هوایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تأکید بر رعایت حجاب اسلامی از سوی مهمانداران خانم در شرکت‌های هواپیمایی، ابراز داشت: گاهی مشاهده می شود بانوان مهماندار که رعایت شئونات اسلامی را از طریق بلندگو به مسافران متذکر می شوند خود از لحاظ ظاهری آرایش کرده هستند که این مورد اعتراض مسافران است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به مسأله تأخیر پروازهای هواپیمایی، آن را از مشکلات پروازهای هوایی دانست و گفت: عامل اصلی تأخیر در پروازها فرسودگی هواپیماها است، اگرچه در برخی موارد نقص فنی نیز عامل تأخیر در پراوزها است، اما عمده فرسودگی هواپیما است.

وی جایگزینی هواپیماهای نو را عامل رفع مشکل تأخیر پروازها دانست و افزود: همچنین گاهی به جهت تأخیر خلبان و یا کمک خلبان پروازی به تأخیر می افتد، این امر موجب نارضایتی و اعتراض مسافران است و باید علت‌ها ریشه یابی و برطرف شود./854/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات