۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۹۱۹۴۲
جانشین رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در امور اهل سنت:

حساس‌ترین عرصه برای دشمن اختلافات مذهبی و قومی است

حجت الاسلام موسوی وحدت شیعه و سنی را یک واجب عینی خواند و گفت: دشمن مترصد ضربه زدن به ما است؛ حساس‌ترین عرصه برای دشمن اختلافات مذهبی و قومی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد موسوی، جانشین رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در امور اهل سنت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمد موسوی، مشاور، دستیار ویژه و جانشین رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در امور اهل سنت، امروز در همایش «هادیان نور» که با محوریت تجلیل از روحانیان و معمرین در سالن اجتماعات نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به عنوان نهاد خدمتگزار حوزه ها و با نیت مقدس رهبر انقلاب از سال 70 تأسیس شد تا حداقل خدمات را به جامعه روحانیت ارائه دهد.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته این نهاد به شجره طیبه‌ای تبدیل شده که تمام روحانیان اعم از شیعه و اهل سنت، ایرانی و خارجی مقیم ایران، خواهران و برادران از خدمات گوناگون آن بهره‌مند شده‌اند.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر ضرورت ارائه خدمات به روحانیان بیان کرد: اگر این مرکز و خدمات شایسته آن و نیز عنایت ویژه رهبر انقلاب به قشر روحانیت نبود قطعا با شکل و شرایط جامعه شاهد وضعیت بسیار نابهنجاری در میان روحانیان بودیم.

وی ادامه داد: گرچه روحانیت خدمت به دین و خلق خدا را وظیفه ذاتی خود می‌داند و از هیچ‌کس توقع پاداش ندارد اما مانند بقیه اقشار نیازمندی‌ها و مشکلاتی دارند به ویژه آن دسته از طلابی که دارای سن بالایی هستند.

جانشین رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در امور اهل سنت طلاب را همچون پیامبر، سربازان خدا، حاملان پیام الهی و تبیین‌کننده دستورات شریعت اسلام دانست و تصریح کرد: دوران پربرکت انقلاب اسلامی با شرایطی که قبل از انقلاب در جامعه روحانیت حاکم بود قابل قیاس نیست زیرا دوران سیاه رژیم شاهنشاهی با سختی‌های فراوانی برای روحانیان همراه بود.

وی افزود: امروز نظام به همه اقشار خدمات ویژه می‌دهد؛ روحانیت به برکت نظام، عزت و شرافت پیدا کرده و دارای موقعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی اظهار داشت: نظام ما با خون شهدا و رهبری امام راحل و با وجود تمام دشمنی ها پا گرفت؛ یک نمونه از دشمنی‌ها جنگ هشت ساله بود که امام با فرماندهی کل قوا بلکه فرماندهی قلوب مردم، جامعه را هدایت کردند؛ امروز هم به رهبری رهبر انقلاب فریاد انقلاب در جهان طنین افکنده و می‌تواند به عنوان الگویی در جامعه اسلامی مطرح باشد.

وی با بیان اینکه باید مقام معمرین روحانی را پاس داشت تأکید کرد: روحانیان زیادی عمر خود را در دفاع از مبانی و احکام اسلام صرف کردند؛ روزگاری آیت الله کفعمی و مولوی عبدالعزیز به عنوان دو استوانه روحانیت شیعه و سنی محور وحدت شیعه و سنی بودند؛ این دو روحانی برجسته در مظهر اتحاد اسلامی به مساجد و مجالس هم می‌رفتند؛ باید از آیت الله عبادی نیز یاد کرد که مدتی محور وحدت بودند.

جانشین رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در امور اهل سنت حفظ وحدت و همدلی را ضرورت مقابله با حربه های دشمنان توصیف و عنوان کرد: امروز شما روحانیان مانند گذشتگان خود که نماد وحدت و همدلی و گفت‌وگو بودند باید همان شرایط را داشته باشید چراکه دشمن ما بیدار و هوشیار است.

وی وحدت شیعه و سنی یک واجب عینی خواند و گفت: دشمن مترصد ضربه زدن به ما است؛ حساس‌ترین عرصه برای دشمن اختلافات مذهبی و قومی است؛ او قصد دارد وحدت و یکپارچگی ما را بشکند اما این آرزوی خود را به گور خواهند بود و ما نشان می‌دهیم پاسدار انقلاب و خون شهدا و رشادت‌های جانبازان و ایثارگران هستیم./202/831/ب1

ارسال نظرات