۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۹۱۹۲۴
با حضور رسانه های خبری؛

کارگاه آموزشی یک روزه اعتیاد و رسانه برگزار شد

کارگاه آموزشی یک روزه اعتیاد و رسانه با ارائه هومان نارنجی ها از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.
[۴۹۱۹۲۴] کارگاه آموزشی یک روزه اعتیاد و رسانه برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کارگاه آموزشی یک روزه اعتیاد و رسانه از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم در سالن امام رضا(ع) فرمانداری استان قم در حال برگزاری است.

در ابتدای این نشست و پس از قرائت قرآن توسط حجت الاسلام چهرقانی قاری برجسته استان قم قرار بر این بود که احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم به ایراد سخنرانی بپردازد که در این نشست حاضر نشد.

در ادامه هومان نارنجی ها پژوهشگر، مدرس و درمانگر اعتیاد به ارائه مباحث خود در زمینه اعتیاد و رسانه پرداخت و در بخش مهمی از سخنان خود به سیاست های رسانه ای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اشاره و بر مداخله پیشگیرانه در مراحل اولیه و آغازین اعتیاد و پیشگیری از حتی یکبار مصرف تأکید کرد.

وی تقویت رویکرد توانمندسازی آحاد جامعه از طریق آموزش مهارت های زندگی را از دیگر سیاست های این ستاد دانست و خاطرنشان کرد: باید این موضوع که هیچ ماده ای جایگاه درمانی ندارد برای آحاد جامعه از سوی رسانه ها تفهیم شود و همچنین باید هرچه سریع تر به فکر تقویت جایگاه کانون خانواده و ارتقاء مهارتها و دانش فرزند پروری باشیم.

پژوهشگر مسائل اجتماعی تصریح کرد: اولین مصرف مواد مخدر گاهی آخرین قدم است و فرد با همان مصرف اول سلولهای مغز خود را خراب می کند، بنابراین رسانه ها باید در این مسأله کار کنند که فرد در همان قدم اول هم وارد نشود نه اینکه صرفا کارتن خواب ها و چهره های زشت معتادان را به تصویر بکشند، همچنانکه بسیاری از مواد مخدر صنعتی اصلا در چهره و صورت فرد اثر نمی گذارند.

حاضران در این کارگاه خبرنگاران و مسؤولان رسانه ها، خبرگزاری ها و روزنامه های مختلف استانی و ملی بودند و در میان مباحث سؤالات و ابهامات خود را مطرح می کردند.

لازم به ذکر است، این کارگاه در نوبت عصر نیز ادامه خواهد داشت و مباحث روانی اعتیاد و نتیجه گیری از مباحث توسط کارشناس مباحث مطرح می شود و در پایان نیز آزمون اعطای گواهینامه حضور در این کارگاه یک روزه برگزار می شود./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات