۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۹۱۹۲۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

نظام خدمات یکسانی به روحانیان شیعه و سنی ارائه می‌دهد

مولوی سلامی گفت: امروز تعداد حوزه های شیعه و سنی افزایش یافته و خدمات نظام برای روحانیان از جانب رهبر انقلاب برای شیعه و سنی یکسان است و هیچ تفاوتی وجود ندارد.
مولوی سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش «هادیان نور» که با محوریت تجلیل از روحانیان و معمرین در سالن اجتماعات نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: ارائه خدمات به مردم از شاخص‌ها و خصوصیات بارز یک نظام اسلامی است.

وی با اشاره به رفتار غربی‌ها با سالمندان ابراز داشت: باید نظامی را که چنین توجهی به سالخوردگان دارد ستود؛ بردن سالمندان به خانه سالمندان که بعضا دیده می‌شود رسمی غربی است.

مولوی سلامی ادامه داد: گاهی فرزندان به جای غنیمت دانستن حضور یک سالمند در خانه او را به خانه سالمندان می‌برند؛ در حالی که این امر شایسته فرزندی مؤمن نیست.

وی به بیان اوصاف روایات در خصوص گرامی داشتن سالمندان پرداخت و عنوان کرد: طبق روایات، پیامبران و اولیا سالمندان را در جایگاه بالایی قرار می‌دادند یعنی آنان معقد بودند که باید به دیده مرشدی و نه سستی و پیری به سالمندان نگاه داشت بگونه‌ای که مردم خود را نیازمند به سالمند ببینند؛ رسول خدا فرمودند وجود سالمند در خانه مانند وجود پیامبر در جامعه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بنا بر روایات اگر کسی سالمندی را تکریم کند خدا را تکریم کرده است و سفارش شده که سالمند را در جایگاه پدر و مادر خود بنشانید و در اقدامات صحیح اولویت به سالمند داده شود.

وی اذعان کرد: محاسن سفید سالمندان از آثار نور خدا است و هیچ‌گاه این نور با نار خاموش نمی‌شود از این رو کسی که عمر خود را در راه خدمت به دین گذاشته‌اند عذاب نمی‌کند.

وی اضافه کرد: مهربانی و خوشرویی با سالمندان، پذیرش و تحمل رفتار آنها، بهره‌گیری از تجربه آنان و مشورت با آنان، پرهیز از واگذاری کارهای سخت و دشوار به آنان و حمایت از معمرین و سالمندان باید سرلوحه قرار گیرد.

مولوی سلامی با تأکید بر خدمات نظام به روحانیان گفت: اکنون در فضای مجازی و غرب تبلیغات علیه نظام اسلامی به اوج خود رسیده است اما ما در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم که بهترین خدمات را به ما ارائه داده است؛ در گذشته چند روحانی به حج می‌رفتند و اکنون روحانی‌ای نمانده که حج نرفته باشد.

وی بیان کرد: اکنون در هر اداره و مکان برای روحانیان احترام قائل هستند در حالی که یادمان است که در زمان شاه به حوزه‌های علمیه بها نمی‌دادند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به خدمت یکسان نظام به شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: امروز تعداد حوزه های شیعه و سنی افزایش یافته و خدمات نظام برای روحانیان از جانب رهبر انقلاب برای شیعه و سنی یکسان است و هیچ تفاوتی وجود ندارد.

وی اذعان داشت: وقتی این نظام تا این حد برای ما ارزش قائل است باید در راستای اعتلای آن تلاش کنیم؛ زیرا اگر این نظام ساقط شود اسمی از اسلام باقی نمی‌ماند اگر شما در عرصه باشید این اتفاق رخ نخواهد داد./202/831/ب1

ارسال نظرات