۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۴۹۱۸۵۸
به بهانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی؛

چند گام جهادی برای دو انتخاب انقلابی

شایسته است این بار به‌گونه‌ای حرکت کنیم که دو انتخابات پیش رو زمینه‌ساز گزینش رییس جمهور و اعضای شورای اسلامی انقلابی، جهادی، فرهنگی و ارزشی باشد تا بتوانند در برابر گرگ‌های جهانی و روبه‌‌صفتان داخلی قدرت مقاومت و شهامت موضع‌گیری داشته باشند.
انتخابات

«انقلاب» و «انتخابات» واژه های همزادی هستند که همزمان به مردم ایران ارزانی شدند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «انتخابات» در کشور ما پس از پیروزی «هدیه امام» به مردم است؛ پاسداری از این دو نعمت نیز تکلیف و وظیفه اصلی و اساسی مردم به شمار می‌رود.

اکنون با نزدیک شدن به دو انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، یادآوری چند نکته اساسی ضروری است:

 

1- دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را هرگز نباید از یاد ببریم. یکی از آن دستاوردهای بنیادی و اساسی تأثیر نقش مستقیم مردم در سرنوشت خود است که در میدان‌های گوناگون پس از انقلاب جلوه و تجلی پیدا کرده است؛ ازجمله انتخاب اصل نظام جمهوری اسلامی، انتخاب خبرگان قانون اساسی، انتخاب و رأی به قانون اساسی، انتخاب ریاست جمهوری و انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراها.

انتخاب به معنای واقعی پیش از انقلاب وجود نداشت، البته گاهی برای ساکت کردن صداهای مخالف و تقلید از کشورهای غربی، انتخاباتی فرمایشی و صوری برگزار می‌شد که هر که را می‌خواستند نماینده می‌شد و مجلس شورای ملی آن زمان هم جنبه تشریفات داشت، مشکلی را حل نمی‌کرد و حمایتی از مردم نداشت؛ اما به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان، این نعمت در اختیار مردم قرار گرفت و مردم طعم تعیین سرنوشت به دست خود را چشیدند.

2- نگاه به انتخابات در کشور ما مختلف است، برخی آن را گزینش بین بد و خوب می دانند، برخی گزینش بین خوب و خوب‌تر و برخی هم گزینش بین بد و بدتر است؛ اما از نظر قانون کسی که به دایره انتخابات راه یافت و نامش به عنوان کاندیدا معرفی شد، دارای معیارهای کلی برای گزینش شدن است. این مردم هستند که باید دنبال اصلح و احسن بگردند و آن را گزینش کنند؛ بنابراین همان گونه که می توان انتخاب را از یک سو بین بد و بدتر دانست می توان از جهت دیگر بین خوب و خوب تر و صالح و اصلح دانست.

موضوع این است که کارآمدترین، کارشناس‌ترین، دلسوزترین، سالم‌ترین، ولایتمدارترین و در یک کلام شایسته‌ترین فرد برای پذیرش مسؤولیت را مردم در میان نامزدها شناسایی و گزینش کنند.

با این نگاه در تبلیغات انتخاباتی هر کس باید داشته‌های خود را مطرح کند، از توانایی‌های خود بگوید و نگاه‌های خود را نسبت به مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مطرح کند.

تخریب، انتقام گرفتن و زیر سؤال بردن دیگران در نظام اسلامی جایگاهی ندارد. امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب به این موضوع بارها و بارها تأکید کرده‌اند.

3- وظیفه ما در انتخابات آن است که معیارگرا باشیم نه قوم‌گرا. گزینش ما بر اساس شایستگی‌ها باشد نه وابستگی‌ها و حضورمان از روی بصیرت باشد نه از باب تعصب و روابط دوستی و فامیلی.

گزیده سخن آنکه ما مردم ایران باید به دنبال «اهل» و انسان کارآمد باشیم و به نااهلان و بی‌کفایت ها اعتماد نکنیم، امام بزرگوار بر اساس آموزه قرآنی که می فرماید: «امانت‌ها را به اهلش بسپارید» تأکید کرده است: «من در میان شما باشم یا نباشم، نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.»

 

 

سپردن امانت به دست اهل؛ یعنی در هر جا امانتی در دست شما هست که مسئولیت حفظ آن را عهده‌دار شده‌اید، در واگذاری آن به دیگری دقت و بصیرت از خود نشان دهید، بی‌گدار به آب نزنید، فقط به ظاهر اکتفا نکنید، پشت پرده‌ها و دست‌های پنهان را هم شناسایی کنید تا امانت را ضایع نسازید، سپردن کرسی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به رییس جمهور و عضو شورا؛ یعنی سپردن امانتی که بر دوش یکایک مردم است به شخص معین.

آن شخص و آن فرد باید به‌گونه‌ای باشد که افکار، ایده‌ها و آرمان‌های موکلانش را اولاً قبول داشته باشد و ثانیاً تعهد و پایبندی عملی و التزام نسبت به آنها داشته باشد. به امام رضا(ع) گفتند: امین به ما خیانت کرد؟ فرمود: نه خائن را برگزیدید.

4- توجه به شرایط تاریخی و اوضاع سیاسی ایران و جهان ایجاب می‌کند که در دو انتخابات پیش رو، دقت و حساسیت بیشتری از خود نشان دهیم؛ زیرا از یک‌سو فتنه‌گران و ورشکستگان سیاسی به‌ویژه در انتخابات شوراهای اسلامی در کمین نشسته‌اند که بار دیگر ضربه خود را بر پیکر نظام اسلامی وارد سازند و با به صحنه آوردن مهره‌های نفوذی و موذی، موریانه‌وار درخت تنومند نظام اسلامی را از درون تهی سازند و از سوی دیگر گروه‌های انحرافی از قبیل انجمن حجتیه‌ها و منحرفین سیاسی دست به کار شده‌اند که در برابر نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه عرض اندام کنند و جای پای قانونی برای خود در نظام جستجو کنند تا در مواقع حساس و سرنوشت‌ساز ضربه‌های اساسی خود را به نظام ولایت وارد سازند.

سوم اینکه افراد سیاسی و گروه‌های امتحان پس داده در دوره‌های قبل برای کرسی‌ ریاست جمهوری و کرسی‌های شورا دندان تیز کرده‌اند تا انتقام خطی و حزبی خود را از ملت با بصیرت و مسؤولان خدمتگزار بگیرند. دنبال گزینه‌هایی هستند که به بیگانه لبخند بزنند و مرزهای خودی و غیرخودی را بشکنند و چراغ سبز به مستکبران و منافقان نشان دهند.

با توجه به این شرایط تکلیف پرتکلفی در پیش روی ملت ماست، حرم در پیش است و حرامیان در کمین، باید احرام انقلابی بست و با طواف بر کعبه ارزش‌ها و نگین آن یعنی ولایت فقیه، حج سیاسی و مناسک انقلابی این دوره را به شایستگی به انجام رساند.

 

 

شایسته است این بار به‌گونه‌ای حرکت کنیم که دو انتخابات پیش رو زمینه‌ساز گزینش رییس جمهور و اعضای شورای انقلابی، جهادی، فرهنگی و ارزشی باشد تا بتوانند در برابر گرگ‌های جهانی و دنباله روهای داخلی آنها قدرت مقاومت و شهامت موضع‌گیری داشته باشند.

مؤمن با کیاست و با درایت است، از یک ‌سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، به هوش باشیم آزموده را آزمودن خطاست. راه چنان رویم که رهبر عزیزمان نقشه راه را برای ما ترسیم می‌کنند، به هشدارها و هدایت‌های جلودار کاروان توجه کنیم، به رهنمودهای دلسوزان ره‌طی‌کرده و فرهیخته نظام اسلامی گوش فرا دهیم و چشم بازکنیم.

مردم با انتخاب خود سرنوشت کشور خویش را رقم می‌زنند، دقت لازم را به کار گیریم که ناشایستگان به دست ما به موقعیت های کلیدی نرسند که اگر برسند فرمایش علی(ع) تحقق می‌پذیرد که فرمود: دولت‌ها (و نظام‌های سیاسی و اجتماعی) به علت چهار چیز سقوط می‌کنند و فرد می‌پاشد:

1- زیر پا گذاشتن اصول (و مسائل بنیادی).

2- پیش رو نهادن فروع (و مسائل فرعی).

3- جلو انداختن ناشایستگان (انسان‌های نااهل و ناکارآمد).

4-کنار زدن نخبگان و فرهیختگان (انسان‌های کارشناس و کارآمد).

 

با توجه به آنچه اشارت رفت، شایسته است در دو انتخاب پیش رو بصیرت انقلابی و عماری، شهامت ایمانی و ابوذری، شجاعت دینی و مالک اشتری، همت و درایت و روحیه جهادی و کیاست و دوراندیشی مسلمانی را به کار گیریم تا خروجی انتخابات، خروجی مبارک و مورد قبول نظام و رهبری و خوشایند روح شهدا و امام شهدا باشد./9314/ ۷۰۴/ص

ارسال نظرات