۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۹۱۸۴۰
در قم؛

همایش« سهم من در امنیت و آرامش» برگزار می‌شود

فرمانده انتظامی استان قم از برگزاری اولین همایش «سهم من در امنیت و آرامش» با حضور ۲۰۰ نفر از شخصیت‌های دینی و ملی در قم خبر داد.
سردار مجتبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار کاظم مجتبایی، فرمانده انتظامی استان قم، صبح امروز در نشست خبری همایش «سهم من در امنیت و آرامش» که در ساختمان فرماندهی انتظام یاستان قم برگزار شد از برگزاری این همایش در 31 فروردین و با حضور 200 نفر از شخصیت‌های دینی و ملی از جمله رییس مجلس شورای اسلامی و فرمانده نیروی انتظامی کشور در سالن همایش‌های شهرداری قم خبر داد.

وی با بیان این که این همایش با همکاری پلیس قم، استاندار قم و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد، ابراز داشت: مهم‌ترین اهداف این همایش گفتمان سازی برای سهیم شدن در امنیت، اجتماعی کردن فضای کنترل جرم، واکنش هدفمند به وقوع جرم، توسعه سامانه امنیت هوشمند، به کارگیری دستگاه‌های مردم‌نهاد در امنیت و تبیین نظامواره جرایم و نظام‌های اجتماعی است.

مجتبایی وی افزود: ما به دنبال این هستیم که همه دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد وارد مقوله تولید امنیت شوند و در نظامواره جرایم اجتماعی 7 اولویت را در نظر گرفته‌ایم که عبارت از سرقت، مواد مخدر، تصادفات، جرایم رایانه‌ای، قاچاق کالا، مفاسد اجتماعی و حاشیه‌نشینی در اولویت هستند و برای پیگیری نتایج همایش دبیرخانه این همایش فعال خواهد بود.

وی با بیان این که امنیت سخت کافی نیست، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است امنیت پایدار و فرهنگی است که این هدف از طریق مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی محقق خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که این اولین همایش از نوع خود در سطح کشور است، گفت: این همایش در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار خواهد شد که در بخش عمومی شخصیت‌های مدعو به سخنرانی خواهند پرداخت و در بخش تخصصی 5 مقاله برتر ارسالی به همایش ارائه خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این همایش از 10 سازمان که مشارکت بیشتری در تولید امنیت در جامعه داشته‌اند تجلیل خواهد شد.

مجتبایی اظهار داشت: طی فراخوان کشوری این همایش از سال گذشته تا کنون 100 مقاله با موضوعات امنیت و سرمایه اجتماعی، نقش سازمان‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیامدهای امنیتی بحران به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد 30 مقاله برگزیده شده است و 5 مقاله در روز همایش ارائه خواهد شد./843/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات