۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۹۱۷۸۱

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

ابراز تسلیت و همدردی حجت الاسلام والمسلمین عبادی با نمایندگان ولی فقیه و مردم استان های آذربایجان شرقی و غربی و سرمایه گذاری 285 میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات شهرستان طبس از جمله اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز طی تماس‌ های تلفنی جداگانه با حجج‌ الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری و قریشی نمایندگان ولی‌ فقیه در استان ‌های آذربايجان شرقى و غربی درگذشت تعدادی از هموطنان حادثه دیده سیل اخیر در استان های شمال غربی کشور را تسلیت گفت.

در این تماس های تلفنی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با ابلاغ سلام و دعای مردم استان برای سلامتی و بهبود آسیب دیدگان سیل اخیر در شمال غربی کشور، درگذشت تعدادی از هموطنان در این حادثه را به نمایندگان معزز ولی فقیه و عموم مردم ولایتمدار استان های آذربایجان شرقی و غربی تسلیت گفت و علو درجات آن ها را از خداوند متعال مسألت کرد.

مجمع نمایندگان استان بودجه 400 میلیاردی استان را 700 میلیارد کردند

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت بودجه استان را به مجلس بیش از 400 میلیارد تومان پیشنهاد داده بود، اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده مجمع نمایندگان استان بودجه استان بیش از 700 میلیارد تومان تصویب شده است.

نماینده مجلس با اشاره به اینکه راه آهن، انتقال آب، باروری ابرها و جاده بیرجند-قاین ازمهم ترین پروژه های استان است، گفت: عمده پیگیری های این پروژه ‌ها که مربوط به مجلس بوده انجام شده و هم اکنون دستگاه های اجرایی استان باید پیگیر تخصیص این اعتبارات باشند.

وی خاطرنشان کرد: بسیار در بحث باروری ابرها پیگیری شده و طبق آخرین آماری که وزارت نیرو اعلام کرده حدود 10 مرتبه باروری انجام شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح کارخانه سیمان باقران، خاطرنشان کرد: این کارخانه در حدود 5 سال پیش به طور کلی خوابیده بوده و با پیگیری‌ هایی که انجام شده بالاخره این واحد تولیدی که می تواند اشتغال فراوانی در استان ایجاد کند در ابتدای سال جاری افتتاح شد.

حجت الاسلام عبادی یادآورشد: گلایه ای هم از مسؤولان بانک کشاورزی کشور داریم که این کارخانه حدود 20 میلیارد تومان وام برای سرمایه در گردش خود نیاز دارد که هنوز این وام پرداخت نشده است که ما پیگیر هستیم این وام پرداخت شود چرا که این کارخانه بدون سرمایه در گردش به مشکل خواهد خورد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌ های انجام شده و ملاقات با وزیر ورزش و جوانان ورزشگاه بیرجند نیز افتتاح شد که البته هنوز اطراف این ورزشگاه کاملا آماده نشده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محور بیرجند-قاین اظهار داشت: با مطالبه گری های مردم و پیگیری های انجام شده در وزارت راه و شهرسازی تمامی محور بیرجند- قاین مناقصه قرار گرفته و همه مسیر در دست پیمانکاران است.

حجت الاسلام عبادی افزود: همچنین مطالبات پیمانکاران به صورت روال پرداخت می شود و طبق آمار وزارت راه پیمانکاران هیچ گونه بدهی ندارند که جا دارد از مدیرکل راه و شهرسازی استان بابت پیگری های انجام شده نیز تشکر شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بسیار خوب صورت گرفته در سال گذشته "همایش سرآمدان استان" بود، اذعان کرد: این همایش که توسط بنیاد نخبگان صورت گرفته و ایده آقای دکتر احمدی زاده بود که با پیگیری های انجام شده بودجه مورد نیاز این همایش گرفته شد.

 285 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات شهرستان طبس سرمایه گذاری شد

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز در شورای اداری شهرستان طبس اظهار داشت: با پیشرفت علوم و گسترش زیرساخت‌ ها در حوزه شهرستان طبس، ظرفیت‌ های بالقوه این شهرستان به سرمایه ‌هایی گران بها تبدیل می ‌شود.

وی با اشاره به اهمیت شهرستان طبس، گفت: این شهرستان از دو دیدگاه تاریخی و موقیعت خاص جغرافیایی به عنوان معبری برای ارتباط با سایر مناطق کشور مورد توجه  است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولویت کاری دولت در شهرستان طبس را جلوگیری از مهاجرت نخبگان و جوانان دانست و با اشاره به نامگذاری سال تصریح کرد: اگر همین شعار به عنوان یک دستورالعمل در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد به طور قطع آینده ‌ای درخشان در انتظار این منطقه و شهرستان خواهد بود.

واعظی به مقایسه پهنای باند اینترنت در شرایط فعلی با ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید در شهرستان طبس پرداخت و افزود: پهنای باند اینترنت در طول این مدت در شهرستان طبس 5 برابر شده است همچنین شبکه انتقال 4 برابر و تعداد مشترکین اینترنت نیز در این شهرستان 5 برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید در شهرستان طبس 285 میلیارد ریال در بخش های توسعه زیرساخت‌ های فناوری اطلاعات و ICT سرمایه گذاری شده است، گفت: تا پایان دولت 70 میلیارد ریال دیگر نیز به این مبالغ اضافه خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: 83 روستای شهرستان طبس تا پایان دولت به اینترنت متصل می‌ شوند و در 18 روستا نیز توسعه شبکه تلفن ثابت را خواهیم داشت همچنین شهر دیهوک تا چند ماه آینده از نسل 4 اینترنت برخوردار خواهد شد./۳۰۳/۸۸۰/ب۱

ارسال نظرات