۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۹۱۷۰۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد؛

مردم‌محوری رویکرد جشن‌های اعیاد شعبانیه باشد

حجت الاسلام خادمی با بيان اینکه برگزاري پرشور جشن‌های دهه مهدويت و نيمه شعبان، بنیه‌های اعتقادي و مذهبي مردم را تقويت می‌کند، گفت: جشن‌های این ایام باید با محوریت مردم برگزار شود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که با محوریت جشن اعیاد شعبانیه برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن شعبان المعظم و جشن‌های اين ماه، بر حضور و مشاركت بيشتر مردم در جشن‌های نيمه شعبان امسال و دهه مهدويت تأكيد كرد.

وي با بيان اینکه برگزاري پرشور جشن‌های دهه مهدويت و نيمه شعبان، بنیه‌های اعتقادي و مذهبي مردم را تقويت می‌کند، افزود: حضور اقشار مختلف مردم در اين مراسم و برگزار شدن مردمي اين برنامه‌ها اهميت فراواني دارد كه بايد بيش از گذشته به آن توجه داشت.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان كرد: وقتي دستگاه‌های اجرايي و نهادهاي رسمي متولي برگزاري جشن‌های ملي و مذهبي می‌شوند مشاركت مردمي كاهش می‌یابد؛ به همين دليل لازم است برگزاري جشن‌های دهه مهدويت و نيمه شعبان به مردم سپرده شده و دستگاه‌های اجرايي تنها نقش حمايتي، نظارتي و هدايتي داشته باشند.

وي با بيان اینکه بر اين اساس امسال بنياد مهدي موعود(عج) استان خراسان شمالي مردمي كردن برنامه‌هاي اين دهه را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار داده است، افزود: در گذشته هم مراسم و جشن‌های شادماني ائمه اطهار(ع) از سوي مردم و در کوچه‌ها و محله‌های مختلف برگزار می‌شد كه لازم است اين رويه دوباره ادامه يابد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه جشن‌های نیمه شعبان امسال در استان خراسان شمالي با توجه به دو جنبه محتوايي و بصري برگزار خواهد شد، اضافه كرد: در بخش محتوايي برنامه‌هاي اين دهه سعي می‌شود با تبيين و تشريح فرهنگ مهدويت، شناخت مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) و بنیه‌های اعتقادي آنها تقويت شود.

وي ادامه داد: همچنين در بخش بصري هم تلاش می‌شود با مشاركت بيشتر اقشار مختلف مردم، همزمان با نیمه شعبان برنامه‌هايي شاد و مفرح شامل جشن و سرور و مولودی‌خوانی در مراكز شهربازی، بوستان ملي بش قارداش، تفرجگاه بابا امان و پارك شهر بجنورد برگزار شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف به مناسبت نیمه شعبان در استان، اضافه کرد: در اين جشن‌ها با حضور اقشار مختلف مردم، چند تن از اساتید برجسته مركز تخصصی مهدویت قم در زمینهٔ موضوعات مربوط به انتظار و مهدويت سخنراني می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با تأكيد بر تفهیم و انتقال بيشتر معارف مهدویت به نسل جوان و مردم، خاطرنشان كرد: در عصر حاضر مباحث مربوط به مهدويت گرايي و منجي آخرالزمان در تمام دنيا و بين ملت‌های مختلف مطرح بوده و به همين دليل باید وظايف و ویژگی‌های منتظران واقعي براي مردم تشريح شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات