۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۹۱۶۹۴

آغاز به کار مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز دانش آموزی آذربایجان غربی

مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی آذربایجان غربی با حضور مسؤولان استانی در سالن معلم ارومیه برگزار شد.
آغاز به کار مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قدرت‌الله قاسمی در مراسم افتتاح سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و  نماز که ظهر امروز در سالن معلم سازمان دانش‌آموزی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در این مسابقات که به مدت شش روز و در ۹ رشته قرائت، حفظ، مفاهیم، احکام، تهذیب، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، نماز و اذان برگزار می‌شود، 2 هزار  نفر از دانش‌آموزان به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز در چهار مرحله صورت می‌گیرد، افزود: در مرحله آموزشگاهی ۳۲۰ هزار دانش‌آموز و مرحله منطقه‌ای ۴۲ هزار نفر حضور داشتند که از این تعداد دو هزار نفر به مرحله استانی این دوره از رقابت ها راه یافته‌اند.

قاسمی ادامه داد: دانش‌آموزانی که موفق به قبولی در مرحله استانی شوند به مسابقات کشوری که در شهرهای مشهد و اردبیل برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

وی برگزاری این مسابقات را یک جریان زلال و اخلاقی در بدنه فرهنگی آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزانی که در این مسابقات شرکت می‌کنند با همدیگر رقابت نمی‌کنند بلکه رفاقت می‌کنند زیرا در معارف اسلامی رقابت معنا ندارد.

قاسمی طهارت را یک امر درونی و باطنی خواند و خاطرنشان کرد: تا به طهارت نرسیم در درک لذت قرآن مشکل خواهیم داشت و تا زمانی که از  گناه فاصله نگیریم توان درک قرآن را از دست می‌دهیم زیرا گناه به منزله رابطه و دوستی با شیطان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: وظایف آموزش و پرورش جدید آموختن، دانستن، فهمیدن، به کار بستن و زیستن است و بهترین وظیفه نیز همین با هم زیستن و نزدیک شدن در مفاهیم اخلاقی و دینی است.

وی سیره پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) را یک تابلو زندگی دانست و اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) مسیر زندگی را به ما نشان می‌دهند و باعث می‌شوند ما خدا را گم نکنیم که اگر خدا رو گم کنیم  همه چیز را دست می‌دهیم.

قاسمی بازگشت اعمال را به سوی خود انسان خواند و تصریح کرد: انسان باید به جزئیات کارهای خویش توجه کند زیرا همین جزئیات به ظاهر هیچ تبدیل به گناهان بزرگ می‌شود.

وی در پایان گفت: اگر از مسیر قرآن دور شویم خود را در مسلخ خودخواهی و شیطان گرفتار خواهیم کرد و از مسیر دین جدا خواهیم افتاد.

گفتنی است، این مراسم به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات