۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۹۱۶۷۹
فرهنگ و دولت آینده(۱)

رییس جمهور جدید به سلطه دشمن بر فضای مجازی پایان دهد

حجت الاسلام کهوند ضروری‌ترین اقدام دولت آینده را استقلال کشور در عرصه فضای مجازی عنوان کرد و گفت: الان وضعیت به گونه ای است که شیب زمین بازی فضای مجازی به نفع نظام سلطه است.
حجت الاسلام کهوند

حجت الاسلام محمد کهوند، کارشناس فضای مجازی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که انتظار ما از رییس جمهور آینده این است که به انتظار ما در عمل به «دستورات رهبر معظم انقلاب» پایان دهد، خاطرنشان کرد: از اسفند 90 که مقام معظم رهبری دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را دادند تا کنون دولت ها به هیچ کدام از دستوراتی که ایشان داده اند عمل نکرده اند.

وی با بیان این که چه دولت قبلی و چه دولت کنونی و چه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمان دولت اصلاحات به هیچکدام از دستورات رهبری عمل نکرده اند، ابراز داشت: چنین وضعیتی نه عقلا و نه شرعا غیر قابل قبول است و انتظار این است که رییس جمهور آینده به عنوان رییس شورای عالی فضای مجازی قانون را اجرا کند و کشور را از این اوضاع نابسامان فضای مجازی رها کند.

کارشناس فضای مجازی افزود: رییس جمهور آینده اگر ذره ای غیرت دینی و ملی داشته باشد تحمل این که در فضای مجازی به اهل بیت(ع)، مقدسات، مراجع تقلید، امام راحل و مقام معظم رهبری توهین شود را نخواهد داشت و اجازه نخواهد داد که قومیت ها و ایرانیت و مقدسات به تمسخر گرفته شود و ارتباطات نامشروع توسعه پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: رییس جمهور آینده نباید اجازه دهد که اطلاعات ما را سرویس های جاسوسی صهیونیستی به راحتی رصد کنند و تبدیل به راهبرد کنند و علیه ما استفاده کنند.

رییس جمهور از سیاسی کاری در عرصه فرهنگ خودداری کند

حجت الاسلام کهوند اظهارداشت: انتظار ما این است که رییس جمهور قانون را در فضای مجازی اعمال کند و از سیاسی کاری و حزب بازی دوری کنند و نگاه امنیتی و اقتصادی صِرف را کنار بگذارد و فرهنگ را در درجه اول قرار دهد و در کنار فرهنگ به امنیت و سیاست و اقتصاد و دیگر موارد بپردازد.

وی مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی را رفع سلطه دشمن در این فضا دانست و گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری است زیرا یکی از فوائد شبکه ملی اطلاعات رفع سلطه دشمن در فضای مجازی است.

کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: تا زمانی که سلطه دشمن در فضای مجازی برداشته نشود تولید محتوا در فضای مجازی هم معنی نخواهد داشت زیرا الان وضعیت به گونه ای است که شیب زمین بازی فضای مجازی به نفع نظام سلطه است و سرعت و قیمت و قوانین به نفع دشمن است و مهمترین اقدام در فضای مجازی کسب استقلال در فضای مجازی است./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات