۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۵۸۸
دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

مردم پاکستان ۴۰ سال هزینه دخالت دولت در جنگ افغانستان را پرداخته‌اند

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان ناامنی‌های این کشور را موروثی دانست که از سیاست‌های غلط ژنرال «ضیاء الحق» در مورد دخالت در جنگ شوروی و افغانستان به جا مانده است.
علامه راجه ناصر جعفری رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام راجه ناصر عباس  دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در اجتماع سالانه حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان اعلام کرد: ناامنی‌های حال حاضر پاکستان نتیجه دخالت نابجای دیکتاتور دهه 80 پاکستان یعنی «ژنرال ضیاءالحق» بوده است که درباره جنگ افغانستان وشوروی سیاست غلطی به کار گرفت و باعث شد تبعات این جنگ و هزینه‌های آن را مردم پاکستان بپردازند.

وی تصرح کرد: متاسفانه ادارات دولتی به جای اینکه از قدرت خود برای ترساندن دشمن استفاده کنند به سرکوب بی‌گناهان می‌پردازند.

علامه راجه ناصر عباس با انتقاد از عملکرد حزب حاکم، پرونده فساد اقتصادی «پاناما لیکس» را باعث برداشته شدن نقاب از چهره واقعی نواز شریف دانست و گفت که مردم پاکستان انتظار دارند تمام پول‌هایی که دزدیده شده باید به خزانه دولت بازگردد.

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین افزود: در کشورهایی که داعیه‌دار حکومت اسلامی نیستند نیز کوچکترین تخلف مالی باعث می‌شود فرد متخلف از عموم مردم عذر واهی کند ولی متاسفانه در جامعه ما هیچگاه این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی اظهار داشت سکوت جوامع بین المللی در خصوص ظلم فراوان هند در کشمیر نشان می‌دهد که «یهود و نصاری» با تمام مشکلات، جانبدارانه و متعصبانه برخورد می‌کنند.

به گزارش تسنیم، ژنرال ضیا الحق که گفته می‌شود حامی افکار افراط گرایی بود در سال  1977 به وسیله یک کودتا به حکومت رسید.

وی برای تقویت به جنگ افغانستان با شوروی سابق کمک‌های فراوانی را از کشورهای غربی دریافت کرد و به این شکل در جریان این جنگ دخالت مستقیم داشت.

ضیا الحق در سال 1988 به همراه تعدادی از ژنرال‌های بلندپایه پاکستان در یک سانحه هوایی شک برانگیز کشته شد.

طرفداران وی مدعی یافتن جنازه او شدند و قبری در کنار مسجد فیصل اسلام آباد به نام وی ساختند./۸۴۷/ب103/ف

 

ارسال نظرات