۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۹۱۵۷۳
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین:

توجه به اصول اقتصادی راهکاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین با اشاره به راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی،‌ تولید و اشتغال، گفت: توجه به اصول اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در رسیدن به اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند.
 اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌های علمیه قزوین ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی،‌ تولید و اشتغال، گفت: در نظر داشتن و توجه به اصول اقتصاد مقاومتی که در اسلام نیز وجود دارد به عنوان اصل کلی و آگاهی نسبت به نقطه آغاز، چگونگی پیش رفتن و نتایج حاصل از آن نقش مهمی در رسیدن به اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند.

وی در ادامه افزود:‌ همچنین تقسیم ثروت به معنای تقسیم و در اختیار گذاشتن منابع کشور در بین اقشار متوسط و ضعیف جامعه نیز در تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال تأثیرگذار است، چرا که با این رویکرد تولید و اشتغال تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام عباسی سپس با بیان تأثیر بکارگیری نیروهای جوان در اقتصاد، عنوان کرد: به کار گرفتن نیروهای جوان جامعه در به نتیجه رسیدن اقتصاد مقاومتی در زمان مناسب تأثیرگذار است،‌ زیرا جوانان از نیرو و انگیزه بیشتری در این زمینه برخوردار هستند.   

وی درباره نقش دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: قرار گرفتن اصول سیاستهای اقتصادی دولت بر پایه اقتصاد مقاومتی در پیشبرد اقتصاد و رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی مؤثر است.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین ادامه داد: همچنین تکیه ویژه بر کشاورزی و استفاده از صنعت و تسهیلات در این بخش نیز افزایش انگیزه کشاورزان برای توجه و پرداختن به فعالیتهای تولیدی کشاورزی و تقویت اشتغال و افزایش مواد غذایی مورد نیاز جامعه را به همراه خواهد داشت و از جمله راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی در پایان با اشاره به نقش حوزویان در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: لازم است حوزه‌های علمیه اصول اقتصاد مقاومتی را به طور علمی از منابع دینی استخراج کرده، پایان نامه و پژوهش هایی را به این امر اختصاص داده و آنها را در اختیار بخشهای مختلف دولتی قرار دهند تا عوامل اجرایی از آن بهره ببرند./955/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات