۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۴۹۱۵۶۲
عضو مجلس خبرگان رهبری:

اشتغال زنان بدون رعایت عفت، حجاب و اصالت معنایی ندارد

آیت الله سلیمانی گفت: اسلام دینی باز است و اشتغال زن را با رعایت عفت و حجاب و اصالت بلامانع دانسته است.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان شب گذشته در زینبیه زاهدان، گفت: یکی از دغدغه های جدی امروز بانوان بحث اشتغال است.

وی افزود: نظام دینی ما به گونه ای شکل گرفته است که سطح دانش دختران امروزی با گذشته متفاوت است؛ در گذشته اگر از بانوان سؤال می شد که تحصیلاتشان چیست و چه شغلی دارند با افتخار می‌گفتند خانه دار هستند و از بی‌سوادی احساس حقارت نمی‌کردند اما اگر امروز از بانوان سؤال شود که شغل‌شان چیست، اگر شغلی نداشته باشند با حقارت می‌گویند خانه دار هستند.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه اسلام دو نوع مسؤولیت اصلی و فرعی را از وظایف و مسؤولیت‌های اصلی زنان برشمرده است، عنوان کرد: خوب همسرداری کردن، زیبا بچه‌داری کردن، گرم نگه داشتن کانون خانواده و حفظ عفت، حجاب، نجابت، متانت و وقار چهار وظیفه اصلی بالذات زنان است.

وی ادامه داد: پیامبر زایندگی فراوان را یکی از خصلت‌های زیبای زنان می‌دانند؛ زن گرمای خانه، صفای خانه، جلا و رونق و برکت خانه است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تأکید بر حفظ عفت و حیای زنان در جامعه، تصریح کرد: زنان باید در جامعه امروزی به گونه ای زندگی کنند که خودشان را به نمایش نگذارند، متانت خود را حفظ کنند و خود نیز نباید تماشاچی مردان نامحرم باشند.

وی در پایان یادآور شد: اسلام دینی باز است و اشتغال زن را با رعایت عفت و حجاب و اصالت بلامانع دانسته است؛ حتی در جامعه امروزی زنان جلوتر از مردان بوده و در بسیاری از کارها از آنها سبقت گرفته‌اند./831/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات