۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۹۱۵۴۴
نماینده ولی فقیه در قزوین:

رسالت عالمان دینی ترویج ارزش‌های انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی رسالت اصلی عالمان دینی را تبلیغ و ترویج معارف و آموزه‌های اسلام دانست و گفت: مرحوم باریک بین از جمله عالمانی بود که در راه دینداری از خود استقامت زیادی نشان داد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین امشب در مراسم هفتمین روز ارتحال عالم ربانی و مجاهد انقلابی آیت الله باریک بین که در حسینیه امامزاده حسین قزوین برگزار شد، با اشاره به شخصیت برجسته آن مرحوم، گفت: آیت الله باریک بین مجاهدی خستگی ناپذیر بود که در دوران طاغوت و شرایط خفقان رژیم پهلوی همواره گوش به فرمان ولی فقیه خود بود و به طور مداوم و پیوسته در راه ترویج اندیشه‌های امام راحل تلاش و کوشش می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌ها و فضایل برجسته شخصیت مرحوم باریک بین، افزود: آن مرحوم از مردان بزرگی بود که همواره ترس از خداوند متعال در درونش وجود داشت و به همین دلیل از دیگران هیچ ترس و واهمه‌ای نداشت و همواره درصدد جلب رضایت خداوند متعال بود و از نواهی و گناهان پرهیز می‌کرد.

خطیب جمعه قزوین در ادامه رسالت عالمان دینی را تبلیغ و ترویج معارف و آموزه‌های اسلام دانست و اظهار کرد: وظیفه علمای دین است که از هر زمان و فرصتی در جهت تبلیغ دین و توحید خداوند متعال برای آگاهی مردم تلاش کنند و در این راه از خود استقامت و پایداری نشان دهند، مرحوم باریک بین از جمله عالمانی بود که در راه دینداری از خود استقامت زیادی نشان داد تا جایی که فرزند خود را در این راه تقدیم انقلاب کرد.

وی در ادامه مأنوس بودن با قرآن را موجب نورانی شدن قلب و جان دانست و تأکید کرد: هر آن کس که با قرآن و آیات آن انس و نزدیکی داشته باشد سینه‌اش فراخی و گسترش پیدا می‌کند و قلبش نورانی می‌شود اما آن کسی که با آیات قرآن بیگانه و غریب باشد همواره دل و قلبش تاریک شده و حرف حق در او اثر نخواهد کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به عمده‌ترین فعالیت‌های مرحوم باریک بین درباره احیای حوزه‌های علمیه در قزوین، تصریح کرد: در دوران خفقان طاغوت و شرایط نامطلوب رژیم ستمشاهی از  حوزه‌های علمیه چیزی باقی نمانده بود مرحوم باریک بین به همراه مرحوم آیت الله شالی درصدد احیای حوزه‌های علمیه برآمدند و فضایی را بوجود آوردند که در آن فضا هزاران عالم تربیت شدند و به تبلیغ اسلام پرداختند.

وی در پایان گفت: عالم ربانی کسی است که هدفش از انجام خدمت به دیگران جلب رضایت خداوند متعال و خشنودی او بوده و همواره تلاش خود را بر این مبنا قرار دهد که مشکل مردم را حل کند و سعی کند که در راه خدمت به مردم اخلاص داشته باشد تا اقدامات و فعالیت‌های او رنگ و بوی خدایی و الهی بگیرد./873/202/ب2
 

ارسال نظرات