۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۹۱۴۸۲
در پی وقوع سیل از سوی امام جمعه تبریز؛

۲۷ فروردین در آذربایجان شرقی عزای عمومی اعلام شد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پی وقوع حادثه سیل و جان باختن تعدادی از هم وطنان عزیز در این حادثه ضمن پیام تسلیت، ۲۷ فروردین ماه را در استان آذربایجان شرقی عزای عمومی اعلام کرد.
آیت الله مجتهد شبستریپ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پی وقوع حادثه سیل و جان باختن تعدادی از هم وطنان عزیز در این حادثه ضمن پیام تسلیت، 27 فروردین ماه را در استان عزای عمومی اعلام کرد.

وی در این پیام آورده است: در کنار نزول برکات آسمانی و نزول باران رحمت الهی در روزهای گذشته در استان آذربایجان شرقی متأسفانه شاهد فاجعه غم انگیز و حادثه دلخراش جریان سیل در دو شهرستان عجب شیر و آذرشهر بودیم که تلفات جانی و خسارات مالی ببار آورد و عواطف همگان را جریحه دار نمود.

امام جمعه تبریز با ابراز تألم و اندوه فراوان و اعلام مراتب همدردی و تسلیت به بازماندگان عزیزان مفقود الاثر و قربانیان سانحه سی، بیان کرده است: از درگاه حضرت احدیت خواستار صبر جمیل و اجر جزیل برای مصیبت دیدگان و بازماندگان عزیز هستیم.

وی در ادامه از همه نهادها و ارگانها و کسانی که به امداد و نجات آسیب دیدگان شتافتند و در ادامه از مساعدت‌ها دریغ نداشتند، سپاسگزاری کرد.

نماینده مردم در خبرگان رهبری به همین مناسبت فردا روز یکشنبه ۲۷فروردین را برای ابراز همدردی و به احترام سومین روز از دست رفتگان عزیز در استان عزای عمومی اعلام کردند.

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذر بایجان شرقی نیز در پیام تسلیتی، ابراز داشت: رحمت الهی در دو روز گذشته سرتاسر استان عزیزمان را فراگرفت، اما در دو شهرستان آذرشهر و عجب شیر به دلیل طغیان رودخانه ها سبب حادثه دلحراش سیل شد و دل خانواده هایی را در این حادثه داغدار کرد.

وی در ادامه آورده است: اینجانب ضمن ابراز تاسف و تاثر فراوان از حادثه سیل اخیر خود را شریک غم خانواده های عزیز از دست داده می دانیم و این مصیبت وارده را به این عزیزان از صمیم قلب تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

گفتنی است، بارندگی های شدید دو روز گذشته در این استان موجب جاری شدن سیل در برخی نواحی و خسارت دیدن معابر و زیرساخت های شهری و برون شهری، اراضی کشاورزی همچنین جان باختن تعدادی از مردم شهرستان های آذرشهر و عجب شیر شد که تاکنون جسد 29 نفر از جانباختگان سیل در استان یافت شده و تلاش برای کشف دیگر اجساد و مفقودان ادامه دارد./854/204/ب1

ارسال نظرات